L’Associació de Comerç i Turisme de Begur reconeix “problemes” en la nova implamentació del sistema de recollida d’escombraries porta a porta. El president de l’entitat, Marc Carreras, ha publicat una carta adreçada als comerciants per “trobar una solució des d’una actitud constructiva”.
L’associació demana la col·laboració dels seus membres per detectar els punts de millora del sistema porta a porta, que reconeix que planteja diverses “dificultats logístiques”. La situació del municipi planteja alguns reptes, segons la mateixa entitat, perquè Begur és una població “molt heterogènia”, amb un centre amb establiments que generen molts residus, i un terme municipal amb diferents nuclis de població.
A principis d’any, l’Ajuntament de Begur va crear un decàleg per facilitar als veïns l’ús del nou servei. La mesura pretén millorar la informació sobre el nou servei i ajudar els usuaris a orientar-se i fer-ne un bon ús. El govern municipal ha fet una valoració positiva dels primers mesos del servei, malgrat haver hagut de resoldre sobre la marxa situacions imprevistes.
Els comerciants reconeixen que els tècnics de Medi Ambient de l’Ajuntament estan fent “un esforç” per resoldre-ho, amb punts addicionals de recollida i augmentant la freqüència dels serveis. A més, asseguren que el porta a porta generarà un “important estalvi” en la taxa de recollida d’escombraries. “Discutir-lo, a part d’irresponsable és inútil”, afirma Carreras.