Amb la represa progressiva de la normalitat en el sector cultural del país, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona se suma a la reivindicació del pes de la cultura dins la cadena de valors per al sector turístic de la demarcació de Girona amb la renovada marca i plataforma Costa Brava Girona Festivals.
La marca Costa Brava Girona Festivals es materialitza i es reactiva mitjançant la plataforma web costabravagironafestivals.com/, que ofereix a l’usuari un cercador on trobar festivals per tipologia, data o estació de l’any i municipi. Els festivals que es difonen presenten cartell, enllaç al web oficial i a xarxes socials, on apareixen els concerts i els espectacles artístics programats, així com sistemes de reserva i d’adquisició d’entrades. El web compta amb una secció específica d’experiències en què es mostra una selecció d’activitats i serveis que poden complementar i ampliar les estades dels usuaris i visitants de la destinació amb propostes com ara rutes, visites a museus o exposicions, entre d’altres.
Costa Brava Girona Festivals difon els festivals de música programats per a aquest estiu, com ara l’(a)phònica de Banyoles, l’Emergent al Gironès, el Portalblau de l’Escala, l’Amb So de Cobla de Palamós, o els festivals de Begur i Cadaqués. També potencia festivals icònics i de renom internacional com el Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols, el Festival Castell de Peralada, el Festival de Torroella de Montgrí, o el Festival dels Jardins de Cap Roig.
Es remarcable la incorporació de nous festivals com Som de Mar, a Lloret de Mar, i el Festival Internacional del Terracotta Museu de la Bisbal d’Empordà.
Ahir, en el decurs d’una roda de premsa, Jaume Dulsat, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, juntament amb els directors de tres festivals representatius de la demarcació de Girona van presentar la marca posant en relleu el gran dinamisme econòmic que generen els festivals en el territori i l’èxit que suposa el treball conjunt amb els agents locals (restauració, comerç, o hostaleria). Els participants han coincidit a confirmar l’aposta per la promoció conjunta i per la compartició de coneixement i d’experiències.
Finalment, en el decurs de la roda de premsa es va presentar el vídeo promocional Costa Brava Girona festivals: la banda sonora del teu estiu, que mostra alguns dels festivals d’aquest estiu i els espais i entorns naturals i patrimonials que els acullen.