13.8 C
Pals
Divendres, 8 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

Els hotels de luxe de la Costa Brava valoren positivament la temporada

Pel que fa a les activitats i els serveis oferts s’ha observat un molt bon comportament de la restauració i la recuperació d’esdeveniments, especialment casaments, tant nous com ajornats d’altres temporades.

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

Els establiments membres de l’Associació Costa Brava Hotels de Luxe arriben al final de la temporada turística amb sensacions positives i consideren aquest 2022 l’any del retorn a les dades prepandèmiques.

De fet, l’ocupació hotelera ha estat igual o superior a la del 2019 durant tota la temporada, superant el 90% durant els mesos de juliol i agost mentre que la facturació ha crescut respecte a aquell any. Això es deu a un increment de les tarifes que, això sí, no ha estat proporcional a l’increment dels costos que les empreses han hagut d’afrontar. Per tant, malgrat les bones sensacions cal dir que els tancaments anuals poden presentar resultats econòmics inferiors als de temporades passades.

Pel que fa al perfil del client de turisme de luxe que ha visitat la Costa Brava enguany, s’ha tornat a rebre una proporció de visitants internacionals molt superior a les del 2020 i el 2021, de marcat caràcter nacional, degut a les circumstàncies excepcionals del context de pandèmia. D’aquesta manera el client majoritari ha estat l’espanyol i el francès, seguit d’altres origens europeus com, per exemple, Països Baixos i Suïssa. Pel que fa al client anglosaxó, no s’ha apreciat una recuperació clara del visitant britànic, però sí que s’observa un interessant i esperançador creixement del turista nord-americà. També comença a notar-se més que mai l’afluència de clients de països de l’Amèrica Llatina, com Mèxic o Argentina, que en el marc del turisme de luxe acostumen a ser clients amb una capacitat de despesa especialment alta. L’elevada demanda per part de tots aquests mercats ha fet que la davallada de client rus com a conseqüència del conflicte bèl·lic no hagi suposat un contratemps important.

Pel que fa a les activitats i els serveis oferts s’ha observat un molt bon comportament de la restauració i la recuperació d’esdeveniments, especialment casaments, tant nous com ajornats d’altres temporades.
Com a nota positiva, també es consolida l’allargament de la temporada durant la tardor, cosa especialment notòria enguany degut a les bones condicions meteorològiques viscudes durant els mesos de setembre, octubre i primers de novembre. Això ha propiciat que el 80% dels hotels estiguin oberts fins a mitjans de novembre, mentre que una tercera part romanen en funcionament tot l’any.

Els establiments socis de Costa Brava Hotels de Luxe assenyalen però diversos problemes: d’una banda el del personal, amb una mancança evident de treballadors en totes les àrees, la saturació del territori els mesos de juliol i agost i el gran increment dels costos, des dels subministraments fins al propi personal i la matèria primera en restauració.

Costa Brava Hotels de Luxe és una entitat sense ànim de lucre que actualment aglutina catorze dels més destacats hotels de 5 estrelles, 4 estrelles superior i 4 estrelles de les comarques de l’Alt Empordà, el Baix Empordà i la Selva.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Premi Fonograma 2024 a totes les botigues de discs catalanes

La cinquantena de botigues de discos d’arreu de Catalunya són les guardonades en la 3a edició del Premi Fonograma. Els socis i sòcies d’APECAT han decidit premiar la seva dedicació i constància per mantenir viva l’essència de la música gravada. Les botigues de discos són actualment l’últim refugi dels i de les amants de la
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -