L’Ajuntament de Pals segueix buscant solucions als problemes de cobertura que afecten el municipi des de fa anys. Per intentar posar remei a aquest inconvenient que encara es fa més evident a l’estiu, l’Ajuntament ha obert un formulari perquè els veïns i veïnes concretin la ubicació de les incidències i així fer una reclamació conjunta i precisa a les operadores des de l’Ajuntament.
El regidor d’Innovació i Noves Tecnologies, Xevi Coll, explica que en els últims anys l’Ajuntament ha treballat en tres direccions amb l’objectiu de millorar la cobertura de Pals: exigir a les empreses que solucionin els problemes, signar convenis amb altres operadores per obrir-los la possibilitat de donar servei d’Internet a la població, i donar “prioritat i rapidesa” en la tramitació administrativa a Movistar pel desplegament de fibra òptica que s’està duent a terme des de fa uns mesos. També explica que ja a l’anterior legislatura (2015-2019) es fer una moció per reclamar millores a les empreses (2016) i es van solucionar part dels problemes quan es va posar en funcionament una torre de telefonia de Movistar.
Tot i així, Xevi Coll explica que encara hi ha zones amb molt mala cobertura. A més, a l’estiu el nombre d’habitants a Pals creix, cosa que empitjora el problema. Això, inevitablement, pot repercutir econòmicament en els negocis. La propietària de la pizzeria El Pati de Pals, M. Antonia Prats i Humbert, explica que el seu “gran problema” són els datàfons: “m’he passat tot l’estiu només amb el datàfon que funciona amb fibra òptica. Hi ha moments que hem de cobrar cinc o sis persones de cop i només tenim aquell datàfon, que no es pot desplaçar perquè va amb cable”. La M. Antonia també comenta que hi ha hagut cops que al restaurant s’han quedat completament sense cobertura, de manera que molta gent “ha deixat de pagar perquè no portava diners”. Explica que la primera vegada que va passar va perdre tres taules de gent que no va tornar mai a pagar.
Actualment, l’Ajuntament treballa per conèixer quines zones són les més afectades. Amb els resultats del formulari que s’ha obert per a especificar les afectacions, Xevi Coll explica que es vol fer una reclamació a les companyies i “sol·licitar una visita amb els responsables perquè comprovin el problema in situ”. De totes maneres, el regidor recorda als veïns i veïnes que també han de fer una reclamació directa a l’operadora que els presta el servei.