Avui s’ha presentat la campanya ‘Enrajola’t i Promociona’t’ que vol servir promocionar els comerços bisbalencs, establint-hi una sinergia amb un dels valors afegits més potents de la identitat municipal: la marca ‘Ceràmica de la Bisbal’. Unint comerç i artesania, el projecte vol servir per donar visibilitat a la ceràmica local. I és que ‘Enrajola’t i promociona’t’ cohesiona tots els associats a la Federació del Comerç de la Bisbal d’Empordà amb un distintiu ceràmic a l’entrada dels seus establiments: una rajola, com la que abans es posava als comerços per promocionar els oficis amb un caire més modern.
La producció d’aquestes rajoles ha anat a càrrec del bisbalenc Jaume Rulduà i s’han penjat en un lloc visible de cada comerç que forma part de l’entitat. La roda de premsa d’aquest matí a la plaça de la Llibertat del municipi ha comptat amb la presència d’Enric Marquès, alcalde de la Bisbal; Francesc Piedra, president de la Federació del Comerç de la Bisbal; Marc Carreras, expresident de l’entitat; Jaume Rulduà, productor de les rajoles de la campanya; i Annick Galimont, qui va dur a terme els marcs de promoció de la campanya.
«La creació d’aquestes rajoles ha estat una tasca molt laboriosa que s’ha hagut d’adaptar i coordinar amb cadascun dels establiments comercials de la Federació», ha explicat el creador de les rajoles, Jaume Rulduà. A més, també s’ha presentat una pissarra de gres ceràmic que, feta per l’artesana Annick Galimont, vol servir perquè tots els establiments associats a la Federació del Comerç de la Bisbal d’Empordà segueixin el mateix patró a l’hora de mostrar les ofertes comercials.
D’altra banda, l’alcalde de la Bisbal, Enric Marquès, ha remarcat la importància que la ceràmica sigui present al municipi: «La Bisbal d’Empordà és la capital de la ceràmica i és important que es respiri ceràmica arreu de la ciutat». Marquès també ha destacat la sinergia que s’ha establert entre ceramistes i comerciants, així com el paper de la Federació del Comerç de la Bisbal d’Empordà: «Després d’una època complicada, l’entitat s’ha tornat a enfortir i ha aconseguit cohesionar novament el sector de comerciants del municipi, alhora que el va dinamitzant amb nous projectes».