El Departament d’Ensenyament definitivament s’ha compromès davant de la comunitat educativa de Vall-llobrega per construir la nova escola, que porta dotze anys en barracons. Segons ha transcendit ara, aquest dilluns el director general de Centres Públics, Lluís Baulenas, i el director de Serveis Territorials d’Ensenyament a Girona, Josep Polanco, es van reunir a Vall-llobrega amb representants de l’Ajuntament, de l’AMPA i de la direcció del centre.
Els representants de la Generalitat van garantir que la construcció de la nova escola forma part del pla d’actuacions prioritàries del Departament a les comarques gironines per als propers anys, juntament amb l’escola de Vilamalla i l’institut de Vilafant. El delegat d’Ensenyament, Josep Polanco, ja va assegurar en una entrevista a Ràdio Capital que adequarien el projecte i va qualificar l’obra com a “necessària“:
La Generalitat no ha volgut fixar una data, però es calcula que poden passar set mesos fins a la licitació del projecte, sis mesos més per adjudicar-lo, un any per redactar-lo i altres dos fins que es completi l’obra. Per aquest motiu, l’AMPA i la direcció del centre demanen millores urgents fins que la nova escola no sigui una realitat. Entre aquestes reclamacions hi ha, per exemple, millorar la xarxa informàtica, insonoritzar el menjador i ampliar la sala de mestres.
La mobilització d’un poble
Després de 12 anys en barracons, les famílies havien dit prou i aquesta primavera havien decidit passar a l’acció. L’AMPA, amb el suport de l’Ajuntament, la comunitat educativa i els habitants del poble de menys de 1000 habitants, va convocar una concentració el passat mes d’abril que va tallar la carretera C-31 en direcció a Palafrugell.
L’escola funciona amb mòduls prefabricats des de la seva construcció l’any 2005. El 2010 es va arribar a licitar i adjudicar el projecte de construcció, però amb la crisi i les retallades va quedar aturat. Des d’aleshores, el Departament d’Ensenyament no havia donat resposta a la reclamació insistent de l’Ajuntament i les famílies. El Govern ho justificava per la manca de recursos i per diferents criteris de priorització, que han anat canviant al llarg dels anys. El principal argument del Departament per no prioritzar l’educació primària és el factor demogràfic, que va a la baixa a tot el territori.