El departament d’Ensenyament permetrà que les Associacions de Pares i Mares d’Alumnes catalanes continuïn gestionant els menjadors escolars durant un curs més, si ho desitgen. Aquesta resolució s’ha pres arran del malestar generat a les escoles, després que s’aprovés la nova Llei de contractacions del sector públic. Aquesta estableix que la gestió dels menjadors passa a ser responsabilitat del Consell Comarcal, a través de concurs públic.
Es preveu que de cara el curs 2019-2020 s’emeti un decret que acrediti les associacions a fer-se càrrec dels menjadors. Al Baix Empordà, set escoles haurien pogut perdre la gestió del menjador, fet que les AMPA van relacionar amb una pitjor qualitat dels serveis.
Tot i així, aquest decret podria ser insuficient. Segons afirma el president del consell comarcal Joan Català, la llei no permet fer nous convenis de contractació.
A poques setmanes que comenci el nou curs escolar, el departament d’Ensenyament vol que aquest any sigui de transició. Alguns consells ja han anunciat que no podran assumir el canvi. Català explica que el consell del Baix Empordà continuarà encarregant-se de la gestió dels menjadors, i no veu clar que les AMPA estiguin autoritzades a exercir-la legalment el curs vinent.