Divendres, vam parlar al Supermatí de Ràdio Capital amb el nou president de la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) Poma de Girona, Jaume Armengol, gerent i propietari de Fructícola Armengol, i vicepresident de Fructícola Empordà. Ocuparà la presidència fins al 2025, per això, hem volgut parlar amb ell sobre el rumb del seu mandat.
Un dels objectius és donar a conèixer més la Poma de Girona en l’àmbit local, ja que molts cops el client de proximitat no pregunta d’on prové la fruita o no coneix prou l’àmbit i es pot confondre. Per aquesta raó, volen promoure la poma d’aquí com a “producte de qualitat que difereix dels altres proveïdors”. A través de consumir aquesta fruita de proximitat, es podrà crear també una economia circular.
Explica que actualment hi ha unes 80 famílies productores del territori de Girona que estan integrades entre: Girona Fruits, de Bordils (Gironès); Giropoma Costa Brava, d’Ullà (Baix Empordà); i Fructícola Empordà, de Sant Pere Pescador (Alt Empordà). D’altra banda, aquest últim any, ha sigut molt bo pel que fa a la campanya i qualitativament, s’ha produït entre 80 i 90 tones de poma.
De fet, la Poma de Girona és reconeguda internacionalment. A més, “ha deixat de ser un producte de temporada perquè la podríem trobar durant tot l’any en el lineal de la botiga.” Tot això, tal com comenta Armengol, gràcies a la feina d’innovació en la conservació perquè preserva la seva “excel·lent qualitat” al llarg de l’any.
Per tant, ara faltaria treballar perquè el client reconeixes el tipus de poma i la demanés als seus punts de compra. Jaume Armengol ha fet també un petit repàs per les diferents pomes que ofereixen:
Afegeix que comprar Poma de Girona serveix per a la viabilitat de les empreses locals i per preservar el territori. A més, al llarg dels anys hi ha hagut un relleu generacional perquè s’ha anat augmentant la superfície i s’ha anat professionalitzant més el sector.