En una nota de premsa publicada pel Consell Comarcal del Baix Empordà, l’ens es mostra el desacord i rebutja la unió amb l’entitat turística de l’Alt Empordà. Al·leguen que la comarca ja funciona a través de la seva pròpia Comissió Turística, un model diferent del que utilitzen a l’Alt Empordà, tot i que admeten que “són dos models que un futur poden coincidir”.
El conseller de Turisme, Xavier Dilmé, considera que “Alt Empordà Turisme s’ha precipitat anunciant als mitjans una proposta amb què ells ja sabien que no hi estàvem d’acord, així no es fan les coses entre socis que hauríem de treballar lleialment”. A més, Dilmé afegeix que “les coses les han fet com si s’estigués plantejant una absorció, no una col·laboració, ja que no hi ha hagut diàleg previ i s’ha optat pels fets consumats”.
Dilmé també considera que tot plegat no té per què afectar la marca i el seu desplegament perquè “és d’interès comú de tots continuar pel camí que s’ha iniciat fa tot just dos anys”. Així reforça la idea que les diferències han de servir per reforçar els posicionaments d’ambdues comarques i, així, treballar més i millor.
La marca Empordà
El Consell Comarcal explica que la marca EMPORDÀ està registrada pels dos consells comarcals. Des de l’ens expliquen que des de la comarca s’hi vol continuar col·laborant, tal com s’ha fet durant els dos últims anys. Admeten que ha estat un model profitós i que la comunicació i difusió conjunta de la marca com a destí funciona.
L’anunci que ha provocat aquest malestar el va fer l’Associació d’Empordà Turisme aquest dimarts en una nota de premsa assegurant que l’objectiu era unir esforços i “escoltar totes les sensibilitats” per tal de promocionar el territori de forma conjunta. L’Associació afirmava haver acordat obrir-se a associats del Baix Empordà. Esteve Guerra, gerent de l’entitat, esperava crear sinergies entre les dues comarques i es marcaven com a propòsit aconseguir 300 socis en els pròxims dos anys.