El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, acompanyat del delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Pere Vila, i del vicepresident primer executiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona, Jaume Dulsat, han presentat a Girona el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022. Hi han assistit prop d’una vuitantena d’empreses de les comarques del Gironès, Selva, Alt Empordà, Baix Empordà i Pla de l’Estany que formen part de la marca turística Costa Brava.
La Generalitat treballa amb la voluntat de posicionar Catalunya com una de les destinacions més òptimes del món i ajudar al sector a tenir un màrqueting d’alta eficiència. En un document conjunt amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, s’han marcat els reptes a desenvolupar per l’Agència Catalana de Turisme pels propers quatre anys, així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior.
En aquest Pla s’hi contemplen una vintena d’iniciatives que s’han de començar a fer efectives, i entre les quals destaquen nous productes anomenats 4D, que han de poder contribuir a la desconcentració, desestacionalització, diversificació i augment de la despesa. També es fa palès la necessitat d’oferir més experiències fora de la temporada alta, de desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, de treballar intensament amb el web i les xarxes socials i de crear la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori en 5-10 dies amb serveis d’alta qualitat i una atenció personalitzada, entre d’altres mesures.
Entre els objectius que s’han marcat de cara al 2022 hi ha l‘increment d’un 9% dels viatges turístics durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana de turista per dia i incrementar en un 11% el viatgers que s’allotgin en establiments turístics fora de la costa. Al mateix temps es vol consolidar la destinació turística de Catalunya com una de les tres primeres de la Mediterrània.
El director de l’ACT, David Font, va afirmar que “el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022 estableix les línies estratègiques de la promoció turística al nostre país tant del sector públic com del privat pels propers 4 anys. El Pla contempla la inclusió del sector privat, facilitant que empreses i institucions impulsin Catalunya com a destinació junts, fent un ús intel·ligent de la informació sobre els turistes que ens visiten.”.