El Govern analitzarà l’impacte de les carreteres en la població d’aus salvatges al Baix Empordà. Infraestructures de la Generalitat ha tret a concurs la redacció d’un estudi per reduir els danys que les carreteres C-31 i la C-65 provoquen en els ocells que viuen a la zona. Entitats ecologistes denuncien que aquests vials causen la mort de les aus i afecten el desenvolupament de determinades espècies.
Infraestructures de la Generalitat és l’empresa pública que s’encarrega de les infraestructures i edificacions que depenen del Govern. L’ens ha tret a licitació la redacció de l’estudi ambiental per a la millora de la connectivitat i mitigació dels efectes sobre les poblacions d’avifauna, per uns 22.000 euros. El contracte fa referència a la carretera C-31 entre els punts quilomètrics 319 i 320, al terme municipal de Santa Cristina d’Aro, i al tram de C-65 i C-31 al seu pas pel terme municipal de Calonge i Sant Antoni. Entitats ecologistes denuncien que en aquest punts concrets ja fa anys que s’ha detectat una elevada mortalitat d’aus rapinyaires nocturnes, com el gran duc o l’òliba, per atropellament. De retruc, això afecta a les cries i, en definitiva, al futur d’aquestes espècies a la zona. Ho ha explicat a Ràdio Capital Jaume Ramot, del Grup de Natura Sterna.
El problema en aquests trams és que la carretera és elevada, uns 6 o 7 metres, i això impacta en el recorregut de les aus quan es desplacen per caçar o per marcar territori. Segons Ramot, la situació es podria resoldre fàcilment amb la col·locació d’obstacles que obliguessin les aus a modificar el recorregut.
El concurs per a la redacció de l’estudi ambiental i de mitigació de l’impacte sobre les aus es resoldrà a mitjan de març.