El projecte de xarxa ciclista que ha impulsat l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni pretén millorar la connexió dels carrils per a bicicletes, les xarxes ciclistes i les vies verdes existents. Amb un pressupost de gairebé 83 mil euros, el traçat permetrà també la connexió amb altres vies ja existents fora del terme municipal i potenciarà la mobilitat sostenible.
L’empresa Girod Service SL és l’encarregada dels treballs, que complementen el Projecte de via verda entre els nuclis urbans de Castell-Platja d’Aro i Sant Antoni de Calonge, promogut per part del Consorci de les Vies Verdes de Girona. L’itinerari té una longitud aproximada de 6’7 quilòmetres, i circularà per camins, vorals de carrers i carrils bici ja existents, a excepció d’alguns trams de nova creació, que es crearan en espais ja disponibles.
Fins ara, la connexió entre Sant Antoni de Calonge, Torrevalentina i Calonge es realitzava sobretot per l’avinguda de la Unió. Aquesta nova xarxa ciclista enllaçarà amb la via verda ja existent, propera a l’avinguda Andorra.
Per altra banda, la connexió amb el terme de Palamós també permetrà donar-li continuïtat a la via verda entre Palamós i Palafrugell. També es facilitarà l’accés dels usuaris de la via al nucli de Calonge, on es realitzarà una zona de parada. I de la mateixa manera, els nuclis de Castell-Platja d’Aro, Calonge i Sant Antoni estaran interconnectats.
Posteriorment, la via permetrà tornar a l’altre costat de Sant Antoni de Calonge, on existeix, en el límit de terme amb Palamós, la zona esportiva mancomunada entre Palamós, Vall-llobrega i Calonge-Sant Antoni.
A més de ser un itinerari de connexió d’altres vies ciclistes i d’unió amb els nuclis de Torrevalentina, Calonge i Sant Antoni, permetrà també arribar a zones escolars (com els CEIP Pere Roselló i La Sínia, o l’IES Puig Cargol), zones esportives (MES Gavarres, Camp de Futbol de Calonge, Camp de Futbol Sant Antoni, pavelló de Calonge, pavelló de Sant Antoni), zones verdes amb activitats (Parc Mòbil Sínia, Zona millora mobilitat PAEC i pista polivalent Sant Antoni Est) i el Palau Firal.
El recorregut permetrà que una tipologia molt variada d’usuaris no motoritzats gaudeixin d’un espai de lleure, i al mateix temps contribuirà a una menor contaminació.