14.2 C
Pals
Dimecres, 22 gener 2025
- Publicitat -

Govern i oposició xoquen pel contracte pont de les escombraries

Guíxols des del Carrer va anunciar que ho portaran als serveis jurídics de Catalunya en Comú per estudiar "quines responsabilitats legals es deriven"

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
Ràdio Capital, la ràdio del Baix Empordà
Ràdio Capital. La ràdio de l'Empordà
Govern i oposició xoquen pel contracte pont de les escombraries
Loading
/

L’actual Govern de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols i els partits de l’oposició van protagonitzar un tens debat al voltant del nou contracte pont d’escombraries que ha signat l’Executiu. La vigència d’aquest contracte està establerta fins l’adjudicació del servei, a través de la licitació que ha anunciat l’alcalde Carles Motas.

L’empresa que ho gestiona actualment és CESPA. El contracte es va esgotar fa dos anys, quan aleshores es va acordar una pròrroga d’un any. Una vegada es va acabar, es va realitzar una pròrroga per un termini de 365 dies. Davant d’uns canvis en la normativa de la llei de contractació pública, Motas ha explicat que això “ha fet enrere la feina feta” i, per tant, no van considerar “oportú” fer la licitació amb plecs vàlids per la normativa antiga. Com que la pròrroga s’acaba aquest mes, i encara no es pot fer l’adjudicació, l’equip consistorial va passar per Ple un contracte pont que concedeix el servei a CESPA fins que es resolgui la situació.

Tota l’oposició va votar-hi en contra i van atacar a l’Executiu dient que “els carrers estan molt bruts”, tal com ja havia fet anteriorment Guíxols des del Carrer. Per la seva banda, Aniol Negre, de la CUP, va instar a Motas a “avançar en l’ecologisme” i creu que la millor opció seria “remunicipalitzar el servei”.

Aquesta línia la va subscriure Albó (MES), que a més va considerar que el servei “s’encareix més”.

Jordi Lloveras, de Guíxols des del Carrer, va explicar en mitja hora les “dificultats i problemàtiques” derivades d’aquest contracte. A parer dels comuns ganxons, la gestió de residus és “pèssima” per l’augment de la seva generació i diuen que a Sant Feliu cada vegada es recicla menys.

A més, Guíxols des del Carrer va anunciar que traslladaria la situació als serveis jurídics de Catalunya en Comú perquè consideren que “està fora d’aixopluc legal”. Denuncien que es fa aquest contracte amb un sobrecost de 650.000 euros.

La rèplica la va fer Jordi Vilà, el segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament i cap de llista d’ERC. Vilà va explicar que no volen col·locar al consistori en la “il·legalitat” i que “la manca d’alternatives venia de l’anterior Govern”.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Francesc Almagro: “Cal crear un nou pla per poder-nos adaptar a la nova mobilitat de la comarca”

Les sindicatures de greuges del Baix Empordà han fet una crida a repensar el sistema de transport públic de la comarca coincidint amb la propera renovació de la seva concessió. Proposen una reforma integral per millorar la connectivitat amb Girona, Barcelona i estacions clau com les de Flaçà, al Gironès, i Caldes de Malavella, a la Selva. I per parlar de totes aquestes reivindicacions ens ha visitat al Supermatí el Síndic de Greuges de Palafrugell, Francesc Almagro.

Altres notícies