El Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona ha presentat “Infusiona’t”, un esdeveniment promocional per donar a conèixer entre el públic català l’oferta específica de productes, activitats i serveis de salut i benestar de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. Alhora que es van mostrar les noves infusions ecològiques i del territori Costa Brava Essence i Pyrenees Essence, creades per l’empresa Tegust Nature. Aquest esdeveniment està planificat en el Pla d’Accions 2019 del Club de Màrqueting de Salut i Benestar del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.
L’acte va comptar amb la presència de Núria Coll, directora del mitjà Ets el que menges, que va dirigir la tertúlia d’alimentació on hi van participar la nutricionista Carla Zaplana, el divulgador de la natura i la nutrició conscient Marc Casabosch el director de màrqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Marín. Es va parlar de quin model de territori, benestar i nutrició hi ha a la Costa Brava a través de les experiències vinculades a aquest àmbit i també de les noves infusions de Tegust.
Carla Zaplana va destacar que “és necessari preservar-lo perquè a través d’ell podem extreure moltes coses positives i gaudir del turisme de benestar”. La nutricionista, que té arrels empordaneses, va reconèixer que activitats com practicar ioga a la platja o fer banys de bosc a la Costa Brava li proporcionen experiències holístiques. Pel que fa a les infusions, creu que “el fet que hagin estat creades a partir d’ingredients del territori aporta valor afegit a aquestes begudes que serveixen per hidratar-nos d’una manera diferent, molts orientades a cuidar la salut”.
El divulgador Marc Casabosch va ressaltar que “les terrers gironines representen una simbiosi de mar i muntanya, i que a través d’aquest territori podem potenciar el gust i l’olfacte per generar vincles amb el paisatge”. En aquesta línia va afegir “en ocasions l’aroma i el gust ens estimulen el suficient com per motivar-nos a viatjar a certes destinacions”.
Jaume Marín va destacar que la demarcació de Girona està enfocant la seva oferta turística cap a un turisme de benestar, de qualitat i més sostenible. De les infusions va comentar que es tracta d’un projecte engrescador en què dues empreses s’alineen d’acord amb un objectiu: “afegir valor a les experiències que tenen lloc al territori oferint unes infusions de qualitat i representatives de la demarcació, alhora que els visitants se les puguin endur a casa com a souvenir després de la seva estada”.