12.4 C
Pals
Divendres, 21 febrer 2025
- Publicitat -

Inicien el manteniment de les franges de la zona de la Platja de Pals i Puigvermell

Aquestes franges, creades l'any passat al voltant dels nuclis urbans del municipi, tenen com a objectiu prevenir la propagació de focs en cas d'incendi forestal

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

L’Ajuntament de Pals ha anunciat que en els pròxims 10 dies es duran a terme tasques de manteniment a les franges de protecció d’incendis de la zona de la platja de Pals i Puigvermell. Aquestes franges, creades l’any passat al voltant dels nuclis urbans del municipi, tenen com a objectiu prevenir la propagació de focs en cas d’incendi forestal.

Els treballs consisteixen a desbrossar el sotabosc i eliminar arbres morts si s’escau. Tot i que la normativa estableix que el manteniment es pot fer a partir del segon any de la seva creació, l’Ajuntament ha decidit avançar-se i dividir la feina en dues fases: una part aquest any i la resta el 2026.

L’actuació garantirà un perímetre de seguretat de 25 metres al voltant de les zones urbanitzades, evitant així que la vegetació torni a créixer i augmenti el risc d’incendis. Aquestes tasques es duen a terme amb el suport de la Diputació de Girona, que col·labora amb el municipi en la prevenció d’incendis forestals.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Jordi Vayreda: “Els boscos que han patit sequera i les temperatures elevades fan que augmenti el risc d’incendi”

Les pluges de les últimes setmanes han ajudat a millorar el nivell dels embassaments, però la situació dels boscos continua sent preocupant. Després de més de tres anys amb precipitacions molt per sota de la mitjana, els experts alerten que els efectes de la sequera no es poden revertir en pocs mesos. "El 2024 ha estat un any més plujós, però els boscos necessiten molt més temps per recuperar-se", explica Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF). Segons ell, "si aquest 2025 segueix plovent amb regularitat, potser començarem a veure una millora real en alguns ecosistemes".

Altres notícies