14.8 C
Pals
Dissabte, 19 abril 2025
- Publicitat -

Instal·len un nou pantalà al port de Sant Feliu de Guíxols per a embarcacions nàutiques

L’obra, que substituirà l’antiga infraestructura, busca millorar l’estabilitat i el servei per a la nàutica esportiva. El projecte, valorat en més de 400.000 euros, estarà enllestit abans de Sant Joan

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Ports de la Generalitat ha engegat aquesta setmana les obres per construir un nou pantalà flotant al port de Sant Feliu de Guíxols. El projecte s’ubica a la zona del moll del Fortí i vol donar resposta a les necessitats de millora en accessibilitat, estabilitat i serveis que reclamen els usuaris de la nàutica esportiva.

El nou pantalà substituirà l’anterior, que ja havia superat la seva vida útil i presentava deficiències. En total, el cost de les obres ascendeix a prop de 405.000 euros i el termini d’execució és de dos mesos. L’objectiu és que els treballs estiguin acabats abans de la revetlla de Sant Joan, per tal de no interferir en l’activitat nàutica de la temporada alta.

La intervenció ha començat amb el desmuntatge dels dotze trams que formaven l’antic pantalà. Les peces s’han retirat per via marítima i s’han traslladat fins a una esplanada del port, on s’iniciarà el procés de gestió com a residu d’obra. En paral·lel, ja s’estan col·locant vuit pilons d’ancoratge que han de garantir una major estabilitat a la nova infraestructura.

El nou pantalà tindrà una estructura flotant d’alumini, amb una longitud de 144 metres i una amplada de 2,5 metres. També s’hi instal·larà una passarel·la per facilitar l’accés des del moll del Fortí. A més, s’hi incorporaran noves línies de subministrament elèctric i d’aigua, que es posaran a disposició dels usuaris a través de deu torretes de serveis. També es dotarà de nous punts d’amarratge per a les embarcacions.

Mentre durin les obres, les embarcacions que habitualment utilitzen aquest pantalà s’han redistribuït de manera provisional entre la dàrsena pesquera i les instal·lacions de Llop de Mar, per garantir la continuïtat del servei sense interferències.

Segons Ports de la Generalitat, els treballs s’han programat en aquest moment de l’any per evitar afectacions en l’operativa portuària i en la navegabilitat de les embarcacions, tenint en compte l’increment d’activitat previst durant els mesos d’estiu.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Millores a la C-31 a Ullà per guanyar seguretat i accessibilitat

Els treballs, que començaran a la tardor, inclouen noves voreres, passos de vianants i millor accés al transport públic

Altres notícies