El Festival de Torroella de Montgrí encara una intensa setmana final que clourà el 20 d’agost amb un concert d’homenatge a Joaquín Achúcarro protagonitzat per quatre dels seus millors alumnes. El pianista bilbaí, protagonista del concert inaugural el passat 29 de juliol, és objecte d’un tribut en el concert de clausura per la seva fidelitat al Festival de Torroella i pels 25 anys consecutius que hi ha ofert concerts. Quatre dels seus millors alumnes, l’italià Alessio Bax, la canadenca Lucille Chung i els espanyols Marta Espinós i Daniel de Pino, interpretaran els concerts acompanyats per l’Orquestra de Cambra Amadeus de la Ràdio Polonesa dirigida per Anna Duczmal-Mróz.
Concerts de música de cambra
La setmana final del Festival de Torroella de Montgrí començarà amb dos concerts de música de cambra protagonitzats per l’Academy of St. Martin in the Fields Chamber Ensemble el 14 d’agost i el Cuarteto Quiroga el 16 d’agost. En la seva tornada al Festival disset anys després del seu debut, l’Academy of St. Martin in the Fields Chamber Ensemble oferirà un programa amb una sonata per a cordes de Rossini, les Variacions sobre un tema de Schumann de Brahms i Octet en Fa major, D.803 de Schubert. El prestigiós Cuarteto Quiroga debuta al Festival de Torroella amb un programa de música espanyola i llatinoamericana que inclou obres del basc Juan Crisóstomo Arriaga, el madrileny Rodolfo Halffter i l’argentí Alberto Ginastera.
El viatge musical de Jordi Savall
Jordi Savall torna un any més al Festival de Torroella, aquest cop amb un programa titulat Folías Antiguas & Criollas. El 17 d’agost recorrerà el viatge que la música barroca va fer al Nou Món i la transformació de què va ser objecte amb les influències de les músiques tradicionals indígenes i africanes. En aquest programa de concert, Savall s’acompanya del seu grup Hespèrion XXI i del mexicà Tembembe Ensamble Continuo.
L’Stabat Mater de Vivaldi reinterpretat
Una de les propostes més singulars de la programació arriba el 18 d’agost amb Stabat Mater – The Vivaldi Project, una reinterpretació de l’Stabat Mater de Vivaldi en clau contemporània que barreja música, dansa i teatre i que té com a protagonista el ballarí italià Vincenzo Capezzuto, que a més de ballar la coreografia creada per a ell per Mauro Bigonzetti, director del Ballet de la Scala de Milà, canta el colpidor text de l’Stabat Mater amb la seva singular i excepcional veu de contratenor natural. Capezzuto i el dramaturg i director de escena Claudio Borgianni estan darrere de Soqquadro Italiano, un projecte cultural que innova fusionant gèneres i estils i difuminant en els seus espectacles els límits entre les diferents arts escèniques: música, dansa i teatre. El seu repertori abraça des de la música antiga al jazz, passant pel pop tradicional, tot passant per les noves fusions..