Jordi Agustí serà el nou gerent del Consorci de la Costa Brava – Entitat Local de l’Aigua. El Consorci de la Costa Brava és una administració pública creada l’any 1971 i formada per la Diputació de Girona i els 27 ajuntaments del litoral gironí. L’objectiu és gestionar els recursos hidràulics de la zona i a la preservació de la qualitat de les aigües, especialment les de bany. És a dir, l’aigua del mar. Una entitat essencial per la importància del turisme com a principal activitat econòmica de la zona.
El nomenament d’Agustí es va fer l’1 de març, fa 15 dies. Ahir es va publicar al Butlletí Oficial de la Província de Girona. Ens encantaria poder explicar-vos qui és exactament Jordi Agustí, quins són els seus objectius durant la seva gerència, què es proposa millorar, quin model d’aigua té, què farà per resoldre l’ombra d’irregularitats econòmiques que envolta el consorci, … Sabem que és, des del 2013 i fins a hores d’ara segons la web oficial, director de l’Agència Catalana de l’Aigua. Combinarà les dues feines? Si no, per què fa el canvi? Voldríem saber moltes coses. Però no podrem.
Ahir vam demanar a la màxima instància del consorci que ens respongués a preguntes com aquesta, o que ens facilités el contacte amb Jordi Agustí. No va ser possible. Ens van emplaçar a una roda de premsa de presentació del gerent, que es farà el dia 21 de març, segons ens van dir. És a dir, 21 dies després que Jordi Soler, president del Consorci de la Costa Brava signés el seu nomenament.
Ni ho critico ni ho aplaudeixo. Bé, sí que o critico una mica. Però, sobretot, us ho explico perquè us fixeu en un dels problemes essencials del periodisme: que no pot fer res més que seguir l’agenda de les institucions. El 90 per cent de les informacions periodístiques que trobareu a tots els mitjans es basen en rodes de premsa, notes de premsa, presentacions i convocatòries. Al Consorci li va bé esperar 20 dies per presentar el seu gerent? Doncs que, mentrestant, no se’n parli.