14.8 C
Pals
Divendres, 22 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

La Cambra de Comerç de Sant Feliu reivindica “per enèsima vegada” desdoblar la C-65 entre Llagostera i Girona

Assegura que és necessari per impulsar l'economia i també per "l'alt volum de trànsit" i el tap que es crea a Llambilles

Ràdio Capital
Ràdio Capitalhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

La Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols recorda que el desdoblament de la C-65 entre Llagostera i Girona és una “de les grans reivindicacions viàries” que reclama “des de finals del segle XX” per millorar les connexions a la Costa Brava Centre. La Cambra recorda que, ja des del 1994, quan es va inaugurar tota la variant de Santa Cristina d’Aro, no ha deixat de demanar al Govern que impulsi millores a les carreteres de la zona.

L’empresariat recorda que, des d’aleshores, s’ha aconseguit desdoblar tota la C-31 entre Palafrugell i la pujada de l’Alou. I que des d’aquí, també s’ha desdoblat la carretera fins a enllaçar amb l’entrada de l’AP-7 a Maçanet de la Selva.

Pel que fa a la C-65 entre Llagostera i Girona, la Cambra de Comerç lamenta que les variants tant d’aquest municipi com la de Cassà de la Selva es fessin tan sols amb un carril per sentit. “La variant de Cassà es va inaugurar el 2000, i la de Llagostera quatre anys després; en tots dos casos, però, eren de dos carrils i no de quatre, com reiteradament reclamava la Cambra”, recorda en un comunicat.

La Cambra lamenta que, d’ençà del 2008, quan es va inaugurar el desdoblament de la C-35 des de la costa de l’Alou fins a l’AP-7, la Generalitat renunciés a fer el mateix amb la C-65 fins a Girona. Segons diu la Cambra, perquè s’aprofitaria la connexió amb l’N-II per poder arribar fins a la capital.

“De manera primordial”

Els empresaris lamenten, però, que el desdoblament de l’N-II es fa “de manera molt lenta”, i que tant els qui viuen a Girona com a la rodalia fan servir la C-65 “de manera primordial” per anar fins a la Costa Brava Centre. Per això, la Cambra de Comerç de Sant Feliu reclama “per enèsima vegada” que es desdobli aquesta carretera.

Per una banda, per “l’elevat volum de trànsit” que suporta la C-65, al qual “cal sumar-hi l’afectació del semàfor de Llambilles i les cues que es generen en hores punta”. I per l’altra, perquè “la manca de bones infraestructures viàries representa un fre al desenvolupament econòmic”.

En paral·lel, la Cambra també emmarca aquesta petició amb “la necessitat” de desdoblar tota l’anella de les Gavarres. Diu que ja és una reivindicació històrica, per millorar “la comunicació especialment entre la Costa Brava Centre i l’interior, amb Girona ciutat i l’aeroport”.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Gabriel de Prado: “Castell i Ullastret són dos jaciments molt castigats per l’espoli”

El jaciment ibèric de Castell, situat al municipi de Palamós, va patir diversos actes vandàlics a finals d’octubre. Durant un control de manteniment realitzat pel Museu d’Arqueologia de Catalunya, es van detectar greus danys en una de les cisternes principals. I per parlar d’aquests danys i del procés de reparació ens visita el director del Museu d’Arqueologia de Catalunys d’Ullastret, Gabriel de Prado.
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -