Aquest diumenge 5 de juny Begur va posar el punt final a la Campanya Gastronòmica del Peix de Roca d’aquest 2022, que enguany ha commemorat la seva 23a edició ja en plena normalitat després de la pandèmia. I ho ha fet assolint un nou èxit participatiu, organitzatiu i de convocatòria.
I és que nombroses persones han pres part activament des del passat 30 d’abril i fins aquest cap de setmana de l’àmplia oferta culinària i lúdica que l’Ajuntament, els restaurants, els bars i les entitats locals han ofert en el marc d’aquest projecte.
Propostes, totes elles, amb el peix de roca com a eix vertebrador i que han fet les delícies de comensals, famílies, visitants i veïns i veïnes en una edició de la Campanya Gastronòmica del Peix de Roca que ja perdurarà en el record.
Eugeni Pibernat, regidor de Promoció Econòmica i Turisme, explica que “estem molt i molt satisfets. Tot ha anat molt bé, hem tingut una molt bona participació i els restaurants han quedat molt satisfets. A nivell promocional la campanya també ha estat tot un èxit, especialment a les xarxes socials, i hem tingut molta repercussió mediàtica”.
Al llarg de la campanya 11 restaurants -a qui l’Ajuntament agraeix i posa en valor la seva implicació- han ofert exquisits i deliciosos menús amb el peix de roca com a protagonista. Uns plats d’una enorme qualitat i originalitat que han tornat a captivar novament a tots els comensals i que s’han convertit en el gran reclam, un cop més de la campanya.
A aquests menús, a més, també s’hi ha de sumar les tapes que 5 bars del municipi -a qui el consistori també felicita per la seva col·laboració- han brindat als seus clients amb exquisideses com mandonguilles de peix de roca i gamba amb pèsols, croquetes de garoina i peix de roca, peix de roca amb calçots amb romesco coreà i mojo de coriandre, cruixents de morena o bomba de pop.
Tot plegat ha conformat una oferta gastronòmica de primer nivell que consolida el peix de roca i la gastronomia begurenca com a referents culinaris arreu del territori.
Finalment, aquesta oferta gastronòmica privilegiada s’ha complementat amb un ampli programa d’activitats lúdiques per a totes les edats que han estat molt ben rebudes pels assistents i que han comptat amb una participació i una valoració molt destacada i positiva.
Entre les propostes que s’han celebrat hi havia el taller infantil “Pintem pedres del Peix de Roca”; el taller familiar “Galetes de Peix de Roca”; un cap de setmana de cinema; i la primera edició de la Caminada del Peix de Roca de Begur a càrrec del Club Excursionista Els Perduts de Begur, amb una seixantena de participants. A més, l’acte inaugural de la campanya també va tenir molt de ressò. I és que enguany es van recuperar els tradicionals tastets de peix de roca a la plaça Esteva i Cruañas i Begur va comptar amb la presència del famós cuiner i presentador de televisió Marc Ribas per a donar el tret de sortida.
Eugeni Pibernat assegura que “les activitats en cap de setmana també han tingut una molt bona afluència. Algunes de les propostes, a més, han fet ple d’assistència. Per tot plegat, cal seguir posant en valor la tasca del teixit associatiu i gastronòmic de casa nostra, que és de primer nivell. Des de l’Ajuntament seguirem estant al seu costat, a través de projectes com aquest, per a promocionar la seva feina ingent i de primer nivell”.