Aquest mes de maig el Patronat de Turisme de la Costa Brava i Girona va impulsar una acció promocional, en cooperació amb l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya i el Patronat de Turisme de la Costa Daurada de la Diputació de Tarragona, per donar a conèixer les tres destinacions en clau enoturística al mercat canadenc. L’acció s’ha impulsat també aprofitant les bones connexions aèries entre les capitals de Montreal (Canadà) i Barcelona.
A les trobades, que es van fer en dos espais de Montreal, es van reunir 30 agents de viatge i una vintena de mitjans de comunicació i creadors de contingut del país amb representants de les tres entitats i marques turístiques catalanes. L’entitat gironina va presentar l’oferta turística que hi ha a les zones de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, a més de les propostes específiques de la Ruta del Vi DO Empordà.
El vicepresident segon del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Plana, va encapçalar la delegació gironina per participar en les trobades amb els intermediaris i prescriptors canadencs. Plana explica que “s’han mostrat interessats per conèixer més les singularitats de la nostra regió, i especialment interessats per conèixer les propostes i experiències culturals (triangle dalinià i tradicions), l’enogastronomia local i les activitats de turisme actiu com ara el cicloturisme i el senderisme en els camins de ronda”.
L’acte va comptar amb la participació de la sommelier del restaurant El Celler de Can Roca i millor sommelier de Catalunya en dues edicions, Audrey Doré, que va fer un tast guiat de vins de la DO Empordà i de les DO de la Costa Daurada. A més, es va fer una degustació de productes i receptes catalanes. Aquesta acció de promoció va tenir repercussió en la Ràdio CBIL i va propiciar la programació de diversos viatges de familiarització i premsa a la demarcació de Girona de cara a la tardor de 2024 i la primavera de 2025.
La rellevància del turisme canadenc
Cal destacar que un de cada tres turistes canadencs que rep Espanya, visiten Catalunya. Segons apunten des del Patronat de Turisme, aquests turistes venen generalment en parella o família i la seva motivació són les vacances i l’oci. Entre els turistes més joves, d’entre 25 i 35 anys, creix l’interès per la gastronomia local i per gaudir d’activitats i experiències en contacte amb l’entorn. Vuit de cada deu canadencs viatgen a Catalunya sense paquet turístic i majoritàriament escullen allotjar-se en hotels d’alta gamma. Aquests turistes solen reservar per plataformes en línia.
Segons dades d’Eurecat, a través de la plataforma TDS, l’any 2023 la demarcació de Girona va registrar l’arribada de 14.111 canadencs, que van generar 35.505 pernoctacions en els establiments d’allotjament turístic reglats de la destinació. En termes quantitatius la dada és poc significativa, però és remarcable l’increment del 77 % respecte a l’any 2022 pel que fa al nombre d’arribades i estades de turistes procedents del Canadà a la Costa Brava. Aquests turistes solen visitar la destinació majoritàriament entre els mesos de maig i setembre, i duen a terme una estada mitjana de 3,3 dies.
El més rellevant de les dades és la despesa del turista canadenc a Catalunya. Segons Dades d’Intel·litur de l’Agència Catalana de Turisme, la despesa mitjana diària que duu a terme el turista canadenc és de 352 euros, superior a la despesa mitjana diària que duu a terme un altre turista estranger al país, que és de 207 euros.
Així mateix, en el decurs de l’estada a Montreal, el vicepresident segon del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Plana, es va reunir amb la directora de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Montreal, Geneviève Abbott. Hi van tractar temes referents a exportacions de productes alimentaris del Canadà i temes relacionats amb la comunitat catalana al Quebec.