El Patronat de Turisme Costa Brava Girona participa activament a la World Travel Market de Londres, una de les fires de turisme més rellevants a escala mundial, amb més de 3.500 expositors i 40.000 visitants professionals de 184 països. El Patronat se situa dins l’estand de Catalunya, juntament amb Lloret Turisme i altres representants del sector turístic gironí, per promocionar l’oferta de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.
Durant els dies de la fira, el Patronat ha mantingut trobades amb una vintena de professionals de sectors estratègics, incloent-hi operadors turístics com Jet2holidays i portals de viatges com El Corte Inglés i Destinia. També hi han participat mitjans de comunicació especialitzats, com NKM Media i Iberia Media, amb l’objectiu de reforçar la promoció de les destinacions gironines i establir sinergies per al futur.
Aquest 6 de novembre es va dur a terme la presentació de l’esdeveniment Connect Aviation 2025 des de l’estand de Catalunya. Aquest esdeveniment internacional, centrat en les connexions de transport aeri i el desenvolupament de rutes, tindrà lloc a Girona del 3 al 5 de febrer de 2025. Hi col·laboren la Diputació de Girona, la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Girona, amb l’objectiu d’atraure professionals de tot el món. La presentació va comptar amb una trentena de representants de destinacions, companyies aèries i aeroports.
El Regne Unit continua sent un mercat clau per al turisme català. De gener a setembre de 2024, Catalunya ha rebut 1,57 milions de turistes britànics, que han generat més de 8 milions de pernoctacions. D’aquests, prop de 314.000 turistes han visitat la demarcació de Girona, concentrats principalment a la Costa Brava. La despesa mitjana per viatger britànic és de 1.130 euros, amb una despesa diària de 210 euros i una estada mitjana de 5,4 nits, superior a la mitjana de 4,9 nits registrada el 2023.
Tot i que la majoria dels viatges britànics es produeixen durant els mesos d’estiu, s’observa una creixent desestacionalització, amb un augment de les visites en mesos com maig, setembre i octubre. Aquesta evolució, juntament amb la consolidació del turisme britànic com a quart mercat emissor a Girona, evidencia una recuperació notable respecte als nivells previs al Brexit i la pandèmia. Segons el Patronat, aquesta maduresa del mercat britànic facilita la introducció de noves propostes i productes turístics adaptats a les seves preferències.