Carles Xuriguera, responsable de promoció de la Denominació d’Origen (DO) Empordà i col·laborador de Ràdio Capital, parlava al Supermatí d’avui, sobre la iniciativa #Empordadesdecasa per ajudar al sector del vi que està patint la falta de vendes a causa del confinament.
Xuriguera explicava com estan duent a terme aquests tastos en línia via Instagram cada dissabte a les 12h. Comentava que aquesta iniciativa ha sorgit de la necessitat d’estar amb contacte amb els cellers i la gent, demostrar que poden arribar a les cases. A més, els convidats solen ser restauradors donat que els consideren aliats i busquen la participació conjunta. Segons Xuriguera, els vins es poden compra via internet donat que els cellers segueixen funcionant. La DO Empordà treballa amb distribuïdors per fer els tastos més fàcil, però individualment es poden comprar online de cellers que tinguin aquest servei.
El responsable de promoció assenyalava la seva perspectiva de com serà el retorn a la realitat. Deia que l’horitzó més immediat és l’estiu i la incertesa que l’envolta, però estan preparats per treballar i col·laborar conjuntament amb els restauradors. Segons deia, s’ha de fomentar i reivindicar el turisme i el comerç de proximitat.
La majoria dels cellers del DO han notat un 90% del descens de les vendes i els més petits, un 40%, el total de les vendes. Per aquest motiu explicava que necessiten utilitzar totes les eines i potències a l’abast i quan la situació es normalitzi ja es podran replantejar.
Davant d’aquesta situació, Xuriguera proposava buscar estratègies, solidaritat i complicitat perquè la campanya d’estiu sigui profitosa per tots.
Podeu escoltar l’entrevista sencera en aquest enllaç: