La Fundació Vila Casas presenta dues exposicions que es podran veure fins el 9 de maig al Museu Can Mario de Palafrugell. Es tracta d”Els ritmes interiors’ de Naxo Farreras i de ‘Cicatrius’ d’Adalina Corominas. En la primera, es mostren un centenar de peces escultòriques d’un artista que “fuig de la retòrica” i que aposta per una “vitalitat pròpia”. Formes arrodonides que expressen la personalitat i la trajectòria de Farreras. ‘Cicatrius’, en canvi, és una proposta que intenta “manifestar la identificació” que té Corominas amb el paisatge on viu, l’Empordà. Es tracta d’una obra que, lluny de voler reflectir ferides com podria induir el títol, pretén “gaudir de la flora, la terra, el cel i el mar” de la comarca on viu i treballa l’artista.
Des d’aquest dijous i fins el 9 de maig dues de les sales del Museu Can Mario de Palafrugell acullen dues exposicions que comparteixen elements naturals. D’una banda, l’escultor Naxo Farreras proposa ‘Els ritmes interiors’, un repàs a la seva trajectòria amb una mostra que va de les petites joies que dissenyava fa més de 30 anys, a les grans recreacions fetes amb elements orgànics com la fusta. Farreras explica que fa anys va “prendre consciència” que les seves creacions “deixaven de ser joies” per ser escultures.
Una decisió que l’autor explica que va prendre a París després de veure una exposició d’art inca. “Són aquells moments de clarividència que entens cap on has d’enfocar la teva carrera”, assenyala l’autor.
En total, a Can Mario s’hi poden veure un centenar de peces de l’artista en una exposició que compta am Àlex Susanna com a comissari. El fil conductor és la trajectòria de Farreras, que Susanna reivindica com una de les més “importants” si bé també una de les més desconegudes. “És important que ho expliquem i que posem en valor la rellevància de l’artista”, assenyala.
Tot plegat a partir d’elements orgànics “com element clau” de ‘Els ritmes interiors’. De fet, l’artista assenyala que molts dels materials que fa servir els recull ell mateix. “Alguna vegada m’he aturat amb el cotxe per agafar una pedra o una soca que em semblava interessant per poder expressar alguna cosa”, remarca.
L’Empordà a ‘Cicatrius’
L’altra part de l’exposició és la proposta de Adalina Coromines. ‘Cicatrius’ és un conjunt de disset obres grans a base de terra, aigua i pigments naturals que pretenen reflectir “l’amor per la natura” que té l’artista.
Corominas explica que l’Empordà – on viu i treballa – suposa una “font d’inspiració”. “Una de les coses més importants és l’estima a la natura en general i cicatrius no pretén tenir una connotació negativa”, remarca. En aquest sentit, l’autora assenyala que una cicatriu suposa “una experiència viscuda” i un pas més a la vida.
“Es complementen”
El comissari Àlex Susanna explica que les dues exposicions es complementen, malgrat que una repassa la trajectòria escultòrica de Farreras i l’altra presenta “els inicis” d’una carrera. “Els elements orgànics es complementen i per altra banda també intentem buscar el contrapunt”, concreta el comissari.