14.8 C
Pals
Divendres, 25 abril 2025
- Publicitat -

La Generalitat convoca els ajuts a Confraries de Pescadors i les seves Federacions

Enguany s'ha incrementat la dotació pressupostària en gairebé un 19% respecte dels anys anteriors

Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Departament d’Agricultura ha convocat els ajuts a les confraries de pescadors i les seves federacions, adreçats a compensar les despeses derivades de l’exercici de les funcions que han desenvolupat durant l’any 2019 com a entitats col·laboradores de l’Administració.

Enguany, es convoquen per un import de 925.000 €, ampliables a 1.100.000 €, amb la qual cosa s’ha incrementat la dotació pressupostària en gairebé un 19% respecte dels anys anteriors per fer front a les necessitats de finançament de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors a causa de l’increment de les tasques que desenvolupa, entre d’altres per l’entrada en vigor del Reglament Europeu, el juny de 2019, pel qual s’estableix un pla plurianual per a la pesca demersal a la Mediterrània occidental.

Aquests ajuts contribueixen també a la implementació de l’Estratègia marítima de Catalunya, en el sentit de reforçar el sector pesquer com un dels puntals de l’economia blava del país.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Òscar Aparicio: “Hem fet diverses inversions a la Bisbal i, tot i això, hem augmentat el romanent”

L’Ajuntament de la Bisbal ha tancat el pressupost municipal del 2024 amb un romanent de tresoreria de prop de 3 milions d’euros. Aquesta quantitat representa un increment del 16% respecte al romanent de l’exercici del 2022, que havia estat d’uns 2,2 MEUR. Segons el govern municipal, aquest augment demostra una gestió econòmica eficaç i equilibrada, amb més capacitat d’inversió i una contenció de la despesa.

Altres notícies