9.3 C
Pals
Dissabte, 15 març 2025
- Publicitat -

La Generalitat inverteix en la conservació del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter

El Departament de Territori i Sostenibilitat destinarà 58.000 euros per millorar la conservació d'aquest entorn natural

Pedro Ruiz Claveria
Pedro Ruiz Claveriahttps://contrastirigor.wordpress.com
Sóc de Calonge. Redactor a Ràdio Capital de l'Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha adjudicat ajuts per a actuacions en diversos espais naturals protegits del territori català, entre els quals hi ha el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. En concret, s’hi inverteixen 58.397 euros.

La relació d’actuacions es desglossa en tres fases: es treballarà per retirar i eliminar de la zona l’espècie exòtica invasora nàiada asiàtica, ja que té una incidència negativa sobre tres espècies autòctones. D’altra banda, es potenciarà i millorarà l’accés al Montgrí, amb aparcaments, serveis i informació. Finalment, es preveu la instal·lació de tres plafons informatius amb tres continguts diferents amb l’objectiu que els usuaris respectin les mesures de protecció dels ecosistemes dunars litorals de la platja de Pals.

Sobre l’ajut, cal dir que estan cofinançats amb el Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER). Del total de l’import, la Generalitat assumeix el 57%, mentre que, a través del FEADER, es fa front al 43% restant.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Manuel Sola presenta la seva exposició d’escultura de gran format “Horitzó singular” al Parc dels Estanys

La mostra inclou 12 escultures de gran format i es podrà visitar fins al febrer de 2026. La inauguració, el 15 de març, oferirà un recorregut guiat. La proposta forma part del cicle anual d’arts plàstiques del municipi.

Altres notícies