17.7 C
Pals
Dijous, 7 novembre 2024
- Publicitat -spot_img

La marca Origen Empordanet vol agrupar i potenciar els productors agroalimentaris de la Bisbal i rodalies

El projecte, integrat dins del Pla Estratègic local, compta amb suport institucional i iniciatives de promoció. Una nova guia i una campanya en línia reforcen la visibilitat dels productes locals amb segell de qualitat

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img
- Publicitat -

La marca Origen Empordanet neix com un projecte clau per dinamitzar l’economia agroalimentària del Baix Empordà. La marca aglutina productors i elaboradors dels municipis de la Bisbal d’Empordà, Forallac, Corçà, Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l’Heura, i Ullastret. L’objectiu és impulsar la producció local i promoure el consum de productes de proximitat tant entre els residents com els visitants.

El projecte s’emmarca dins del Pla Estratègic d’aquests cinc municipis, amb finançament parcial del Servei d’Ocupació de Catalunya. Aquest pla s’articula en diversos eixos de treball, essent el foment de la producció agroalimentària un dels pilars principals. A més, la iniciativa compta amb el suport de la Diputació de Girona i el segell Girona Excel·lent, que avalen la qualitat dels productes adherits.

Per donar visibilitat als productors, s’ha creat una guia detallada que recull les empreses adherides. Aquesta publicació, ja disponible en línia, es distribuirà aviat a les oficines de turisme de la Bisbal d’Empordà i Peratallada. Paral·lelament, el portal visitaempordanet.cat ha incorporat una nova secció dedicada exclusivament als productors i elaboradors locals, facilitant la connexió entre consumidors i empreses.

La campanya de promoció també aposta per les xarxes socials per fer arribar el missatge a la població local. En aquest marc, s’ha celebrat recentment la jornada formativa ‘Comunicar per vendre més i millor’, que es va dur a terme a Nexes, el viver d’empreses situat al polígon de Vulpellac, a Forallac. La sessió va servir per ensenyar tècniques de comunicació i venda, posar en valor els segells de qualitat alimentària i fomentar el treball en xarxa entre els productors.

Els organitzadors destaquen que Origen Empordanet no només vol promoure els productes locals, sinó també contribuir a una experiència turística més rica, integrant les visites als productors com a part de l’oferta del territori. Així, es busca atraure un públic interessat en el turisme sostenible i de proximitat.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Eduard de Ribot: “Si limitem les urbanitzacions en sòl inundable, reduïm possibles catàstrofes”

La federació SOS Costa Brava demana a la Generalitat i als ajuntaments de la Costa Brava que revisin els plans urbanístics en zones de risc d’inundació. L’objectiu és evitar noves construccions en àrees vulnerables. Aquesta petició arriba arran de la recent dana a València, que ha posat en evidència els riscos de construir en espais naturals exposats. Per parlar-ne, ens acompanya l’advocat de SOS Costa Brava, Eduard de Ribot.
- Publicitat -
- Publicitat -

Altres notícies

- Publicitat -