El nou balcó gastronòmic del mercat de Figueres ha estat l’escenari de la presentació de la segona fase de la campanya “Tasta l’Empordà”, una iniciativa que vol promocionar la gastronomia de la comarca i potenciar el turisme fora de temporada alta. Aquest projecte està impulsat pels consells comarcals del Baix i l’Alt Empordà i per Empordà Turisme, amb l’objectiu de consolidar la regió com una destinació gastronòmica de referència.
Aquest any, Catalunya ha estat reconeguda com a regió mundial de la gastronomia, un fet que reforça el paper de l’Empordà com un epicentre de la cuina catalana. Per això, la campanya s’ha programat per desenvolupar-se entre octubre i març, a diferència d’edicions anteriors que es feien en mesos d’alta ocupació turística.
Durant el mes de març, la iniciativa s’intensifica amb concursos i sortejos a les xarxes socials, en què es regalaran més de 400 experiències gastronòmiques. Els premis inclouen tastos de vins, olis i formatges, maridatges, rutes gastronòmiques, visites a granges i tallers culinaris, amb la voluntat de donar visibilitat als productors locals i als sectors vinculats a la gastronomia de l’Empordà.
Segons Raimon Trujillo, vicepresident segon del Consell Comarcal del Baix Empordà i conseller de Turisme, “la gastronomia és un dels valors que ens posiciona com a destinació turística d’alta qualitat”. Per la seva banda, Pere Casellas, vicepresident del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, ha destacat que “cal apostar per iniciatives que ajudin a allargar la temporada turística, donant suport a sectors com l’oleoturisme, l’enoturisme o la cuina local”.
El president d’Empordà Turisme, Xavi Camps, ha explicat que aquesta segona fase posa l’accent en oferir experiències gastronòmiques reals i accessibles per a tothom. Per això, s’han previst més de 40 activitats diferents, amb una mitjana de 10 places per experiència, que es sortejaran a través de les xarxes socials.
Finalment, el vicepresident del Patronat de Turisme i alcalde de Figueres, Jordi Masquef, ha subratllat la importància de presentar la campanya en el nou balcó gastronòmic de Figueres, un espai que vol esdevenir un punt de dinamització i promoció dels productes locals.
La campanya “Tasta l’Empordà” començarà el 10 de març i s’allargarà fins al 6 d’abril, amb els sortejos i concursos principals a través de les xarxes socials d’Empordà Turisme i Visit Empordà.