La Santa, l’espai d’oci i música situat al Santa Cristina Horse Club de Santa Cristina d’Aro, ha tancat les seves portes amb prop de 30.000 visitants més que en l’edició anterior, superant la xifra de 150.000.
El seu director, Julio Rico, destaca que la clau d’aquest any ha estat “l’aposta indiscutible pel públic familiar, cosa que es tradueix en l’increment tant quantitatiu com qualitatiu de les activitats per als més petits”. Per això, s’han programat Eespectacles musicals, tallers, espais infantils per a totes les edats, un poni club, un bosc d’aventures, circuits de minicotxes, maquillatge, laser tag, …”.
Prop de 52.000 turistes estrangers han assistit La Santa, cosa que ha suposat prop d’un 40% del públic assistent davant els 100.000 visitants de l’Estat. Aquest repunt es deu, segons Rico, “a la clara aposta d’aquesta edició per internacionalitzar La Santa en mercats com el francès, l’holandès i el belga, entre d’altres”.
L’impacte econòmic de la Santa a la regió ha estat, segons Rico, “d’uns 40 milions d’euros, mentre que el turn over global a l’interior de l’espai ha arribat als 7,5 milions d’euros, un 30% més que l’edició anterior”.
A més, la activitat on-line i interaccions han assolit xifres rècord amb 805.000 visualitzacions d’imatges, 286.000 pàgines visualitzades a la web de lasantamarket.com i 83.600 localitzacions al Google Maps.
Dins dels nous plans de futur, l’aposta se centra en la captació de públic estranger en origen amb campanyes de promoció a França, Bèlgica, Holanda i Anglaterra de la mà dels patrocinadors i l’administració pública.