12.6 C
Pals
Dimarts, 4 març 2025
- Publicitat -

La tala d’arbres de la platja de Pals podria afectar espai natural protegit

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

Salvem la Platja de Pals denuncia que la tala d’arbres de la zona de Rodors afecta l’espai natural de les muntanyes de Begur, inclòs a la xarxa Natura 2000. Assegura que la tala ha superat el camí ral de Pals, que delimita amb el nord de la zona protegida.

La plataforma insisteix en considerar que la tala és il·legal perquè no té autorització, i per això es planteja portar-ho al jutjat. El portaveu de Salvem la Platja de Pals, Pau Bosch, assegura a Ràdio Capital que els Agents Rurals només van tramitar un permís per a una petita part de la zona tallada.

La plataforma Salvem la Platja de Pals ha engegat una campanya per alertar els propietaris de les parcel·les. Els activistes sostenen que una empresa hauria començat la tala d’arbres amb finalitat urbanística i que hauria talat altres boscos per vendre la fusta. En alguns casos, hauria assegurat als propietaris que farien les franges antiincendis. Pau Bosch assegura que darrere d’aquesta acció hi ha la voluntat de treure valor paisatgístic a l’espai.

La tala d’arbres també hauria afectat la zona de sa Punta, al municipi de Begur. Des de la plataforma, demanen més implicació dels forestals i de l’Ajuntament de Pals perquè els mateixos tècnics del consistori es coordinin amb els Agents Rurals.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El nou disc de The Tyets es dirà “Cafè pels més cafeteros”

“Cafè pels més cafeteros”, aquest és el nom que The Tyets ha triat per al seu nou àlbum. El duet de Mataró, que tancava gira el passat mes de novembre amb dos “sold outs” al Sant Jordi Club de Barcelona, presenta aquest 2025 el seu tercer disc. Tot plegat, després de la publicació l’any 2023

Altres notícies