13 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

La Trobada d’Embarcacions Tradicionals de Vela Llatina de Calella de Palafrugell celebra el seu 30 aniversari

Aquesta activitat es va iniciar l’any 1992

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Un any més, el proper cap de setmana tindrà lloc a Calella de Palafrugell la Trobada d’Embarcacions Tradicionals. Participaran a la trobada una vintena d’embarcacions de vela tradicional (llatina, al terç, àurica, etc…) que convertiran l’horitzó marítim de Calella de Palafrugell en una autèntica imatge de postal des de dijous dia 23 fins al diumenge 26 de juny.

D’altra banda, enguany aquesta activitat celebra a la seva 30 edició, i ho fa amb la idea de seguir consolidant-se com una mostra de la millor combinació entre l’entorn paisatgístic i la navegació tradicional.

La trobada es va iniciar l’any 1992 gràcies a un grup de persones que van decidir que Calella de Palafrugell era l’espai ideal per mostrar els grans vaixells de vela llatina de Catalunya. Al llarg dels 30 anys d’història hi han participat un centenar d’embarcacions diferents, que han navegat per les aigües de Calella de Palafrugell durant els últims dies del mes de juny, al voltant de la festivitat de Sant Joan. Una vegada més, la Trobada coincideix amb la Festa de Sant Pere, la Festa Major de Calella, just una setmana abans de la tradicional Cantada d’Havaneres, que ofereix Calella com el gran aparador d’inici d’estiu a la Costa Brava.

El més espectacular i visualment impactant d’aquest esdeveniment és la imatge que ofereix l’arribada de les barques a Port Bo, i tot seguit la imatge de la navegada lliure costejant fins a Cala Pedrosa, a tocar de Tamariu on, com també és tradicional i sempre que el temps ho permet, es fondeja, es pren el bany i els tripulants dinen. Enguany, aprofitant aquest aniversari tan especial, les embarcacions també s’arribaran fins a les Illes Formigues. Tot i que no és cap competició, les barques, quan són a prop, es miren i procuren navegar millor i més ràpids que les altres.

 

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies