Pel port comercial de Palamós han passat unes 130.000 tones de mercaderies entre gener i agost aquest any. Aquestes xifres superen amb escreix les dades recollides del mateix període durant el 2020. En total, un 83% més que durant el mateix període. Cal remarcar que aquesta diferència tan gran es podria explicar pel fort impacte que va tenir la pandèmia de la COVID-19 l’any passat. Però és que les dades d’aquest 2021 també superen les de 2019, en un 53%.
Segons dades extretes de Ràdio Palamós, que els va facilitar Ports de la Generalitat, són 129.672 tones de mercaderies gestionades en els 8 primers mesos d’aquest any, que en el període de 2020 van ser només 70.709. En el mateix període de 2019 en van ser 84.891. Aquestes dades mostren l’impuls que ha tingut el port comercial de Palamós en el camp del trànsit comercial.
Alguns dels transports que han beneficat aquest enclavament portuari han estat la pasta de paper (material utilitzat per fer mocadors o bolquers), el trànsit de barita (material utilitzat en les pintures, ceràmica o vidre) o la colza (planta utilitzada per fer biocombustible). També ha estat rellevant el transport de material siderúrgic com barres d’acer destinades als sectors de la construcció i l’automoció, o els rotlles de filferro que tenen usos múltiples. Al port de Palamós també es carrega la biomassa forestal o estelles de fusta que viatgen fins a França o Itàlia, on les centrals elèctriques ho transformen en energia verda.
El port de Palamós està especialitzat en la càrrega general de mercaderies i operativa de peces especials. És l’únic port amb trànsit de mercaderies de la costa de Girona i, per tant, és una porta marítima d’entrada i sortida de la demarcació. El port transita amb enclavaments com països del Magrib, la Unió Europea, Àsia, Nord-amèrica i Sud-amèrica. També exporta a països europeus com Holanda, Itàlia, França i Regne Unit.