L’aeroport Girona-Costa Brava tanca el març amb 27.007 passatgers, una xifra quasi idèntica a la del mateix mes de l’any passat (ja que tan sols suposen un descens del 0,8%). La majoria dels turistes s’han enlairat o aterrat amb avions de Ryanair, principalment amb les rutes que connecten Vilobí d’Onyar (Selva) amb Alemanya, el Regne Unit i Itàlia. A les portes de la temporada d’estiu, l’aeroport encara no ha recuperat les dades prepandèmia, perquè els viatgers d’aquest març suposen un 32,8% menys en comparació amb els del 2019. No passa el mateix, de totes maneres, amb el moviment d’aeronaus. Els 1.201 aterratges i enlairaments que s’han fet al març incrementen un 35,4% les operacions del mateix mes de l’any passat i doblen les del 2019.
El març tanca la temporada d’hivern a l’aeroport de Girona. I durant aquest mes, segons recullen les dades d’Aena, la terminal de Vilobí d’Onyar ha rebut 27.007 passatgers. En comparació amb l’any passat, la xifra és gairebé idèntica -un 0,8% menys- però encara s’està lluny de les dades precovid. Perquè si el nombre de turistes es posa en relació amb els del març del 2019, encara s’està un 32,8% per sota de les xifres de viatgers que va registrar aleshores l’aeroport.
Per companyies, com ja és habitual, Ryanair continua acaparant la majoria dels turistes que arriben o aterren a l’aeroport. De fet, durant aquest març, n’hi ha hagut fins a 25.847 que han volat amb seients de l’aerolínia irlandesa de baix cost. Principalment, ho han fet amb les rutes que connecten Vilobí d’Onyar amb Alemanya (7.788), amb el Regne Unit (6.508) o amb Itàlia (5.047).
Si es passa la lupa pels destins, les connexions amb Pisa (4.893), amb Baden-Baden (4.837) i amb Londres (4.465) són les que han rebut més passatgers. A aquestes les segueixen Cracòvia, Brussel·les-Charleroi i Memmingen.
Les xifres de passatgers contrasten, però, amb les d’operacions. Perquè en aquest cas, sí que l’aeroport de Girona ha superat àmpliament les dades prepandèmia. Durant aquest març des de la terminal de Vilobí d’Onyar s’han operat 1.201 aterratges i enlairaments. En comparació amb el 2022 són un 35,4% més, i doblen les operacions que hi va haver durant el març del 2019, l’últim any prepandèmia.
Per últim, aquest març des de l’aeroport de Girona s’han mogut 10,6 tones de mercaderies (un 71,6% més en comparació amb el març de l’any passat).
Fregant els 55.000
Les dades d’aquest març també permeten analitzar l’evolució que ha tingut l’aeroport de Girona durant el primer trimestre del 2023. Entre gener i març, la terminal de Vilobí d’Onyar ha fregat els 55.000 passatgers. En concret, n’ha rebut 54.801, cosa que suposa un increment de l’1,2% en comparació amb l’any passat i representa el 48,9% dels turistes que hi van passar durant el mateix període del 2019.
Pel que fa a operacions, durant aquest trimestre l’aeroport ha operat 3.244 aterratges i enlairaments. Són un 2,7% més que el 2022 i un 79,7% més si la xifra es posa en relació amb el mateix període del 2019.
Ara, l’aeroport de Girona ja encara la temporada d’estiu (que oficialment va començar el 25 de març). Fins a finals d’octubre, la terminal de Vilobí d’Onyar anirà incrementant progressivament les rutes que ofereix fins arribar a les 38 (les mateixes que hi havia l’any passat).
Durant aquest abril, l’aeroport tindrà 14 rutes. Al maig s’hi incorporaran els vols xàrter i a partir del juny Ryanair tindrà dos avions de base a la terminal gironina i oferirà 29 rutes. A partir del juliol, però, aquesta programació encara creixerà més fins arribar a les 38 rutes, les mateixes que hi havia l’estiu passat, amb un tercer avió de Ryanair fent base a Girona.