El servei de l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement ha activat diverses eines per mantenir constantment informat a tot aquell que tingui un negoci, comerç o empresa turística durant la crisi generada per la Covid-19.
Una de les iniciatives ha estat la posada en marxa d’un call center amb un servei d’atenció personalitzat des d’on atenen totes les consultes.
Protocols de salut, seguretat i higiene
A més el Departament d’Empresa i Coneixement està treballant en l’elaboració de diferents protocols que hauran de seguir tots els establiments turístics i restaurants per tal de garantir als usuaris que apliquen exigents mesures de salut i higiene i que, per tant, les seves instal·lacions són segures en la prevenció de la Covid-19. En concret, s’està treballant en sis protocols, quatre per a establiments turístics (hotels, càmpings, establiments de turisme rural i apartaments turístics), un per a establiments comercials (restaurants) i un sisè que engloba altres activitats de l’àmbit turístic.
Aquests protocols estaran finalitzats la tercera setmana del mes de maig. No suposaran cap cost per al sector, ja que seran gratuïts, i seran ràpids i àgils d’executar tot i que seran exigents perquè es pretén que ens ajudin a generar valor i, per tant, que la demanda els reconegui.