El Ple de l’Ajuntament de Begur va aprovar, el passat 28 de febrer, per unanimitat la implantació d’un institut-escola al municipi. Aquesta moció reclamava al Departament d’Educació de la Generalitat que habilités l’Escola Doctor Arruga de Begur per esdevenir un centre de Primària i d’ESO.
Tal com informava el Diari de Girona, la decisió del Departament d’Educació de la Generalitat d’obrir un tercer institut a Palafrugell, pel curs vinent 2020-2021, en lloc d’habilitar-ne un a Begur, no ha agradat gens al consistori que ha sentit la seva reclamació totalment desatesa.
L’ens municipal ha volgut fer públic aquest malestar en un comunicat donat que esperava que la seva sol·licitud fos tramitada per tal d’ordenar l’oferta educativa i formativa al municipi i al territori. Gemma Coll, regidora d’Educació, afirmava que “Els instituts de Palafrugell ja tenen suficients places per oferir als seus estudiants. Per tant, no té sentit que s’hi faci un tercer institut per resoldre places d’altres poblacions quan aquestes ja les tenen i amb gran necessitat per ocupar-les”.
Avui dia els alumnes begurencs han de cursar l’educació secundària a Palafrugell, població on Coll ressaltava que “actualment hi ha més demanda que oferta educativa i formativa, tal com va succeir durant el curs 2017-2018”. En aquell moment, la solució adoptada per a resoldre la problemàtica existent va ser la d’adaptar espais de l’Escola Barceló i Matas del municipi per a cursar-hi el Batxillerat de l’Institut Frederic Martí Carreras.
En aquest sentit, el consistori avança que tornaran a traslladar al Departament d’Educació una solució per donar continuïtat educativa a Begur oferint Primària i Secundària a l’Escola Doctor Arruga que compta amb espais i equipaments, tant interiors com exteriors, suficients per assumir tot l’alumnat. En aquest context, la regidora afegia que “actualment l’educació reglada a Begur es veu tallada als 12 anys, tenint capacitat per arribar als 16”.
Coll també recordava que Begur forma part de l’Aliança Educació 360 que ofereix una visió de l’educació més enllà dels centres educatius i que, per tant, “tenir un institut-escola seria una magnífica oportunitat per portar a terme i donar suport a aquesta mirada”.