L’Ajuntament de Palafrugell ha rebut 7.460 incidències a la via pública, de les quals 6.831, un 91%, ja han estat resoltes, entre gener de 2024 i febrer de 2025. El 23% de les incidències rebudes han estat comunicades per la pròpia ciutadana a través de l’apartat “Millorem Palafrugell” de l’app “Palafrugell al mòbil”; les restants han estat detectades internament per les diferents àrees de l’Ajuntament.
Per tipus d’incidència, principalment s’han rebut temes de manteniment de carrers (17% de les incidències), seguit d’enllumenat (12%), recollida de residus i neteja viària (11% i 10%, respectivament). Majoritàriament, s’ha tractat d’incidències situades a Palafrugell (69%), seguit de Calella de Palafrugell (14%), Llafranc (8%), Tamariu (7%) i Llofriu (2%).
Del total d’incidències rebudes, n’hi ha un 5% pendents de resoldre per les diferents àrees, per diversos motius. Principalment, la causa d’aquest endarreriment rau en el retard en la recepció del material o la prolongació en la seva resolució per les característiques pròpies de la incidència. D’altra banda, un 4% s’han descartat en no considerar-se pròpiament incidències, com per exemple la utilització de l’espai públic per part de privats. En aquests darrers casos, s’ha comunicat al ciutadà, la via correcta per canalitzar la informació.
Aquestes dades han millorat respecte del primer mig any en funcionament de l’apartat “Millorem Palafrugell” i del telèfon d’incidències, conjuntament. Aleshores, el percentatge d’incidències resoltes va ser del 88%.
L’alcaldessa de Palafrugell, Laura Millán, afirma que “aquestes dades posen en relleu la feina que es fa des de l’Ajuntament per arreglar les incidències sorgeixen a l’espai públic, en un municipi amb les dimensions del nostre”. Afegeix també que “són un senyal del bon funcionament del sistema de comunicació d’incidències, i també mostra la implicació de la ciutadania per millorar el nostre entorn”.
Un any d’activitat de Millorem Palafrugell
El mes de febrer de 2024, l’Ajuntament va posar en marxa un apartat per comunicar incidències a la via pública, dins l’app “Palafrugell al mòbil”. Des d’aleshores, qualsevol persona pot comunicar una incidència de forma àgil i ràpida des del seu dispositiu mòbil en el mateix moment que la detecta.
Així doncs, l’aplicació “Palafrugell al mòbil” inclou l’apartat “Millorem Palafrugell”, a través del qual es pot omplir un formulari amb la breu descripció del desperfecte i penjar fotografies que es poden fer al moment des de la mateixa aplicació, detectant i vinculant automàticament la seva ubicació.
A més a més, l’app disposa d’una secció on l’usuari pot consultar l’estat de les incidències que ha registrat. Aquesta secció anomenada “Les meves incidències” es pot trobar al menú genèric de l’aplicació.
Els temes que es poden comunicar a través d’aquesta via han de fer referència a:
• Recollida de residus.
• Neteja viària.
• Manteniment de carrers.
• Enllumenat.
• Jardineria de la via pública.
• Manteniment del mobiliari urbà.
• Colònies de gats.
• Control de plagues.
• Altres.
Tot i aquest nou canal de comunicació d’incidències, l’Ajuntament manté actiu el telèfon de comunicació d’incidències que es va posar en marxa la passada tardor. Es tracta del número 972 30 30 66, al qual es pot trucar de dilluns a divendres (laborables) de 9 a 13 hores.