L’Ajuntament de Palafrugell ha demanat a Gas Natural els llistats de persones amb factures impagades. El consistori vol que l’Àrea de Serveis Socials pugui comprovar la seva situació i, d’aquesta manera, prevenir situacions de talls de subministraments a persones vulnerables. L’objectiu d’aquesta mesura és evitar el tall d’un subministrament que es considera bàsic, sobretot durant aquests mesos d’hivern.
Serveis Socials també informa i assessora sobre què cal fer en cas que tallin el subministrament energètic o algun usuari en rebi l’avís. El consistori segueix el protocol establert per l’Agència Catalana de Consum. D’acord amb aquesta pauta, les companyies han d’enviar un llistat als serveis socials municipals, on consten les persones que no han fet efectiu el pagament de les seves factures de subministraments. Com a mesura de precaució, no se’ls fa el tall del subministrament fins que no es valora la situació de vulnerabilitat.
A Palafrugell, Gas Natural Fenosa no ha enviat els llistats, com sí que ho han fet la resta de companyies.