Palamós ha iniciat aquesta setmana la restauració dels quatre capgrossos que acompanyen la parella de gegants del municipi. L’Àrea de Patrimoni de l’Ajuntament ha encarregat els treballs a una restauradora especialitzada.
Els capgrossos daten de l’any 1974 i representen quatre personatges històrics: un pirata, un pagès, una pagesa i una bruixa. La seva imatge està inspirada en l’època medieval i en la història de Palamós.
La restauració se centra en reparar la superfície de cartó pedra, eliminant rascades i pèrdues de pintura que posaven en risc la conservació de les figures. Les feines tenen un cost de prop de 1.400 euros i s’allargaran durant uns quinze dies.
Després d’aquesta intervenció, els capgrossos tornaran a la seva ubicació habitual, a la sala polivalent de la Biblioteca Lluís Barceló i Bou, al costat dels gegants Pere II el Gran i Constança de Sicília.
Els gegants, creados també l’any 1974 pel mestre faller Vicent Luna i Cerveró, van renovar els vestits l’any passat per celebrar el seu cinquantè aniversari. A més, per commemorar aquesta fita, es va editar un conte il·lustrat que explica la tradició gegantera del municipi.