13 C
Pals
Diumenge, 22 desembre 2024
- Publicitat -

L’associació Tren-Tram Costa Brava es reuneix amb Territori per avançar en el projecte del Tren-Tram de la Costa Brava

El membre de l’associació Tren-Tram Costa Brava, Agustí Palà, estima que el projecte podria estar en funcionament en uns 13 o 14 anys si es compleixen els terminis

Redacció
Redaccióhttps://www.radiocapital.cat
Ràdio Capital combina una programació musical de qualitat, amb diferents programes informatius i divulgatius.
Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Aquest dijous, membres de l’associació Tren-Tram Costa Brava es reuniran amb el Departament de Territori per avaluar la situació del projecte de tren que connectaria Girona amb la Costa Brava, tal com ha explicat la membre de l’associació, Agustí Palà, a la Tarda Capital amb Joan Bosch. Aquesta trobada, que inclourà altres plataformes d’àmbit gironí com Olot-Girona i representants d’iniciatives de transport a les Terres de l’Ebre, comptarà amb la presència de la consellera de Territori, Sílvia Paneque. L’objectiu és revisar l’estat dels estudis de viabilitat i el potencial d’evolució del projecte.

Aquest projecte compta amb el recent suport del Parlament de Catalunya, que fa quinze dies va aprovar formalment l’impuls del Tren-Tram de la Costa Brava. Segons Agustí Palà, portaveu de l’associació, la previsió és que el servei de tren cobreixi municipis com Llagostera, Sant Feliu de Guíxols, Platja d’Aro, Palamós, Palafrugell, La Bisbal i Girona, creant un trajecte que busca minimitzar l’impacte ambiental en seguir el traçat de l’autovia.

Segons els càlculs de la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, l’ús del Tren-Tram a la Costa Brava podria assolir els 15 milions de viatgers anuals, amb prop de 42.000 persones utilitzant el servei en dies laborables. No obstant això, Palà assenyala que el projecte es troba encallat per la falta de publicació de l’estudi de viabilitat que la Generalitat havia de presentar al novembre de 2023. Actualment, aquest informe acumula un any de retard, tal com apunta Agustí Palà.

Tot i les crítiques d’alguns representants del sector privat, com el director de la companyia de transport TEISA, Àlex Gilabert, que ha posat en dubte la rendibilitat del projecte, l’associació Tren-Tram considera que el projecte hauria de complementar altres transports. Segons Palà, el projecte de tren no busca substituir sinó col·laborar amb altres xarxes de transport per cobrir millor les necessitats de mobilitat de la comarca.

Palà, que estima que el projecte podria estar en funcionament en uns 13 o 14 anys si es compleixen els terminis, destaca que el Tren-Tram resoldria un dèficit històric d’infraestructures ferroviàries a Catalunya. El projecte s’emmarca en l’estratègia de mobilitat sostenible i resposta a l’emergència climàtica, que, segons ell, hauria de ser una prioritat per a qualsevol govern català.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

L’Anxova Milionària de l’Escala reparteix 1 milió d’euros en premis de la Loteria de Nadal

La majoria dels números agraciats corresponen als dècims venuts per l'administració que tenen la mateixa terminació de la Grossa i el segon premi, a part d'una butlleta premiada amb un quart premi

Altres notícies