14.4 C
Pals
Dimarts, 4 març 2025
- Publicitat -

L’atur baixa un 0,55% a les comarques gironines durant el febrer i el territori crea més de 4.600 llocs de treball

L'atur ha baixat un 0,55% a les comarques gironines al febrer i el mes es tanca amb 167 desocupats menys, la gran majoria dels quals han trobat feina al sector serveis (que inclou l'hostaleria i el comerç). El descens de l'atur és generalitzat arreu de Catalunya -aquí, la baixada és del 0,69%- i Girona és, de fet, el territori que en redueix menys. A la demarcació el febrer es tanca amb 30.224 persones que busquen feina. Són, això sí, un 3,75% menys en relació amb el mateix mes del 2024. En paral·lel, segons recullen les estadístiques d'afiliació a la Seguretat Social, durant el gener el territori també ha creat més de 4.600 llocs de treball. Una xifra que eixuga, i també supera, tots aquells que s'havien perdut durant el mes de gener.

Temps de lectura: 3 minuts
- Publicitat -spot_img

Després que Girona fos l’única demarcació que obrís el 2025 reduint atur, aquest febrer el descens de desocupació ha estat generalitzat arreu de Catalunya. I aquesta vegada, les comarques gironines s’han quedat per darrere de la resta de demarcacions, perquè són el territori on menys ha baixat la xifra de desocupats.

Segons recullen les dades que periòdicament fa públiques el Ministeri de Treball, durant el febrer hi ha hagut 167 persones que han sortit de llistes. Cosa que, traslladat en percentatges, representa una baixada del 0,55%.

Arreu de Catalunya, aquest percentatge se situa en el 0,69% (i 2.318 aturats menys). Per demarcacions, a Barcelona la xifra de desocupats ha baixat en 1.491 persones (-0,60%); a Tarragona, en 355 (-0,88%), i a Lleida, en 305 (-1,83%).

Si es passa la lupa per sectors, aquest febrer a les comarques gironines aquell que ha contribuït més a eixugar la xifra d’aturats ha estat del de serveis. Aquí, hi ha hagut 156 persones que han sortit de llistes.

En paral·lel, la resta de sectors també redueixen aturats. En concret, la construcció ho fa en 61 persones; l’agricultura, en 17, i la indústria, en 10. Per contra, però, aquest febrer hi ha hagut 77 persones a qui no els constaven feines anteriors que s’han apuntat per primer cop a les llistes de l’atur.

 

30.224 desocupats

En global, a les comarques gironines aquest febrer es tanca amb 30.224 desocupats. Són 1.179 menys que l’any passat (cosa que traslladat en percentatges suposa un descens del 3,75%).

De tots els desocupats, la majoria es concentren al sector serveis (21.338). Al terciari, el segueix la indústria (amb 3.346 desocupats), la construcció (2.556) i l’agricultura (672). Per últim, a comarques gironines hi ha 2.312 aturats a qui no els consten feines anteriors.

Més de la meitat dels aturats -en concret, el 57,01%- són dones (17.231). L’estadística del Ministeri també recull que, de tots els qui busquen feina a comarques gironines, hi ha 2.416 desocupats que tenen menys de 25 anys.

4.600 llocs de treball més

A més de reduir atur, aquest febrer també es tanca amb més llocs de treball a les comarques gironines. Perquè segons recullen les dades d’afiliació a la Seguretat Social, el territori ha creat ocupació; i de fet, ha eixugat tota aquella que es va perdre durant el mes de gener (quan la xifra d’afiliats va reduir-se en 3.771 persones).

Ara, per contra, durant aquest febrer s’han creat 4.633 llocs de treball. Segons recullen les dades del Ministeri d’Inclusió, l’últim dia del mes a les comarques gironines hi ha 354.631 afiliats. A finals de gener, se situaven en 349.998 (cosa que suposa un augment de l’1,32%).

I si es tira un any enrere en el calendari, també s’està per sobre les xifres que hi havia aleshores. En concret, en un 2,53% perquè a finals de febrer del 2024 a la demarcació hi havia 345.866 afiliats.

I més enllà de l’atur i l’afiliació, en aquesta equació hi ha una tercera variable: els contractes de feina. A la demarcació, però, a diferència de les altres dues, aquest febrer es tanca amb menys contractes signats. En concret, al llarg del mes se n’han rubricat 17.961 (dels quals 8.525 han estat indefinits). Això suposa un descens del 6,73% en comparació amb els que es van signar al gener. En concret, al febrer se n’han rubricat 1.295 menys.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

Lluís Puig: “La nova estació d’autobusos de Palamós permet descongestionar el centre del municipi”

La nova estació d'autobusos de Palamós començarà a operar el dilluns 10 de març, posant fi a més d’un any d’obres. Aquest nou equipament, situat a la prolongació del carrer Enric Vincke, substituirà l’actual estació del carrer López Puigcerver, que deixarà de funcionar el dia abans. Ho ha explicat l'alcalde del municipi, Lluís Puig, en una entrevista al Supermatí.

Altres notícies