Aquesta setmana finalitzaran, a falta d’alguns acabats, les obres als carrers Cervantes, Progrés i Serra i Avellí, tres carrers cèntrics del municipi de Palafrugell. En els tres carrers, l’objectiu de les tasques era renovar-ne la xarxa de serveis públics i el paviment per donar prioritat al vianant. L’execució d’aquestes obres han tingut un pressupost de 510.000 euros i s’han allargat durant més de 6 mesos, que era el termini marcat d’execució.
En concret, les obres de renovació dels serveis públics s’han centrat en substituir la xarxa de sanejament i realitzar la xarxa separativa d’aigües plujanes, canviar les canonades de l’aigua potable, soterrar tots els encreuaments aeris de telefonia i de baixa tensió i, pel que fa l’enllumenat públic, la renovació de les línies elèctriques. Així, els punts principals d’actuació han estat els següents:
- Xarxa de sanejament. Disseny i construcció d’una nova xarxa de sanejament separativa, i renovació de les escomeses existents.
- Xarxa d’aigua potable. S’han substituït les canonades del carrer de Serra i Avellí i del tram oest del carrer del Progrés.
- Xarxa de Baixa Tensió. Soterrament d’un encreuament del carrer de Serra i Avellí, de tres del carrer del Progrés i un altre del carrer de Cervantes, així com el soterrament d’un tram de la línia en el carrer del Progrés. Encara pendent per part de l’empresa proveïdora.
- Xarxa de Telecomunicacions. Soterrament de tots els encreuaments aeris existents fins ara. Encara pendent per part de l’empresa proveïdora.
- Xarxa d’Enllumenat Públic. Renovació de les línies elèctriques, mantenint les actuals llumeneres.
Finalment, pel que fa referència a la nova pavimentació d’aquest conjunt de carrers, s’han seguit els criteris tècnics establerts en la trama de carrers del nucli urbà de la població. És a dir, s’ha transformat el carrer en una plataforma única, diferenciant el paviment mitjançant unes franges d’asfalt i unes llambordes a l’eix del carrer i en els laterals, com ja s’ha realitzat en els carrers de l’entorn del centre en aquests últims anys. En els 20 darrers anys s’ha anat substituint la tipologia de carrers amb voreres a banda i banda i calçada central, per carrers amb una plataforma única on la prioritat és invertida i són els vianants els que prenen protagonisme i tenen la major llibertat de circulació respecte als vehicles.