El Consorci de les Vies Verdes de Girona està pendent de la nova acció de govern que l’executiu català faci en relació a aquests traçats per on hi circulen bicicletes i vianants. Actualment, el projecte més perjudicat és la Via Verda entre Palafrugell i Calella i Llafranc.
Aquest traçat va patir l’aplicació de l’article 155 quan li faltava poc per rebre una subvenció de la Generalitat. Amb la destitució del Govern català, les Vies Verdes no van poder aconseguir el 50% del cost del projecte. Ara que hi ha govern però s’espera que tornin a gestionar la subvenció que s’acompanyaria de fons per part dels altres ajuntaments del Baix Empordà.
Albert Gómez, President del Consorci de les Vies Verdes de Girona, en declaracions a Ràdio Capital.
Amb el nou govern, des de Vies Verdes esperen que la subvenció arribi perquè segons asseguren, va ser un projecte amb molt interès per part del conseller de Territori anterior. El problema arribarà si aquests diners no es subvencionen, que obligaran a replantejar el projecte de la Via Verda.
Ara mateix, aquest traçat és de gran interès per l’equip de Govern de l’Ajuntament. Que se suma als dos camins de Vies Verdes ja plantejats al municipi. Un d’ells és el carril bici que arribarà fins a la Cala Pedrosa i que es posarà en licitació aviat. L’altre involucra la Carretera Vella que va fins a Calella. Aquest projecte tardarà més temps perquè requereix un major consens i volen portar la proposta a consulta popular.