Les noves coques de Sant Joan, com les de ‘lemon pie’, té matxa, o les farcides de trufa, melmelada de gerds o nata, tenen èxit entre els consumidors. Segons el president del Gremi de Pastissers de Barcelona, Antoni Bellart, la gent compra tres o quatre coques, però més petites. Bellart ha destacat que la coca de brioix continua sent la més venuda, seguida de la de llardons i la de crema, que està guanyant popularitat.
Bellart preveu un augment del 5% en les vendes aquest any, arribant a gairebé dos milions de coques artesanes, amb preus mantinguts entre 18 i 22 euros. Les bones previsions es deuen també al fet que la revetlla de Sant Joan coincideix amb un cap de setmana llarg, fet que impulsarà les compres per celebrar la festa i també el dia de Sant Joan.
El canvi d’hàbits dels consumidors ha portat a preferir coques més petites i de diferents tipus. Fa 30 anys, es compraven coques grans de brioix o de llardons, però ara la gent prefereix provar diferents sabors en coques de mig quilo o tres quarts.
Malgrat congelar els preus, els guanys esperats provenen de l’augment de vendes i la contenció dels preus d’algunes primeres matèries, com els pinyons, que tot i seguir sent cars, han baixat de preu respecte a l’any passat. Bellart també ha assenyalat que la moderació dels costos de l’electricitat ha contribuït a mantenir els preus.
Antoni Bellart és també propietari de la pastisseria Triomf, al Poblenou, que enguany ha estat reconeguda per fer el millor xuixo del món. Els clients han demanat una coca de Sant Joan amb aquest producte premiat, que Bellart ha descrit com una elaboració que sembla xuixo quan es talla.