L’exsecretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha declarat avui al judici del procés, on ha negat que la Generalitat rebés “una autorització formal que permetés que el Moby Dada atraqués al port de Palamós”. Segons Font, que també és expresident de Ports de la Generalitat, no es va efectuar “el tràmit administratiu corresponent, ni es va rebre cap carta, ni es va demanar a través de la disposició addicional desena de la Llei de Ports”. No obstant això, Font ha dit que, informalment, a través d’alguns comentaris, semblava que el consignatari demanava “atracar per reparar cabines en un període de 20 dies”. Així ha contestat a l’advocat de Josep Rull, Jordi Pina:
En aquesta línia, l’actual president de Ferrocarrils de la Generalitat ha dit que “tampoc se sabia que es tractava d’un buc d’Estat”, perquè “ningú ho havia explicat”. Sobre el tràmit pertinent que cal fer per poder atracar al port, Font ha detallat que cal “presentar les característiques del buc, les assegurances i l’operativa que tindria aquest al port”. Afirma que cap d’aquests documents es va aportar a través de la plataforma DuePort.
Una mesura excepcional i que obligaria a atracar el buc pot ser la sol·licitud de l’aplicació d’una disposició addicional de la Llei de Ports. Aquesta acció la pot emprendre el ministre de Foment, que pot al·legar i explicar que es fa per “causes d’interès general”, però que segons Font, “no es va produir”. Per això, ha detallat que no es va permetre que el Moby Dada atraqués a Palamós.
D’altra banda, sobre el calendari del port, ha afirmat que, durant aquells 20 dies, hi havia reserves fetes per nou creuers “programades des de feia un any”.
Ricard Font ha insistit que “si s’hagués fet el tràmit corresponent, l’autoritat portuària hauria permès l’entrada”.