L’impacte econòmic que suposa un esdeveniment com la Cantada d’Havaneres de Calella de Palafrugell s’estima que s’acostaria al voltant dels 3 milions d’euros segons les dades recollides des de l’Àrea de Promoció Econòmica. Aquesta xifra té en compte els minuts televisats per part de TV3 amb una audiència estimada que arriba a voltant dels 300.000 espectadors i la despesa que poden generar les prop de 25.000 persones que de forma anual es traslladen fins al nucli de Calella per gaudir del seu entorn i de l’esdeveniment de cultura popular més genuí de l’estiu a la Costa Brava.
Segons el regidor de Promoció Econòmica i Turisme de Palafrugell, Joan Vigas, “aquestes xifres constaten la bona feina realitzada per consolidar aquest esdeveniment com l’inici oficial del l’estiu a Catalunya, reportant un elevat retorn al teixit econòmic de Palafrugell”.
En aquest sentit, també es considera que l’impacte econòmic per als comerciants i restauradors és també molt positiu. Tenint en compte que el nucli de Calella compta amb una trentena d’establiments destinats a la restauració i un total de 10 equipaments hotelers, les xifres d’ocupació durant aquell primer cap de setmana del mes de juliol s’enfila a un tant per cent molt elevat arribant quasi al complet, ja que hi ha un alt nombre de gent que aprofita per quedar-se a dormir a Calella o el seu entorn. La programació d’aquest esdeveniment provoca que la majoria d’ells veuen créixer la seva xifra de negoci.