12 C
Pals
Diumenge, 23 febrer 2025
- Publicitat -

Lluís Llach i Agustí Alcoberro, assenyalats de sedició per la Guàrdia Civil

David Parreño Mont
David Parreño Mont
Productor i redactor de Ràdio Capital de l’Empordà.
Temps de lectura: < 1 minut
- Publicitat -spot_img

La Guàrdia Civil inclou el cantautor de Verges Lluís Llach i el palsenc Agustí Alcoberro, vicepresident de l’ANC, en un nou atestat en la investigació per sedició. La policia espanyola menciona una trentena de càrrecs i activistes independentistes, entre els que s’hi troben noms tant diversos com Neus Munté, Mireia Boya, Albano-Dante Fachin, Joan Tardà, Núria de Gispert, Ramon Tremosa o Alfred Bosch.

Segons l’atestat policial, tots ells van participar a la concentració del passat 20 de setembre davant del Departament d’Economia. Els assenyala per no “permetre la tasca de la comitiva judicial garantint la seva integritat física”.

També vincula directament l’ANC i Òmnium, amb l’argument que les pancartes i els cartells que hi havia duien els seus logotips, i que hi havia voluntaris de les dues associacions donant instruccions als manifestants.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

La pluja intenta aigualir el Carnaval de Pals, però les colles i la gent li planten cara

La Rua de la Disbauxa del carnaval de Pals va desafiar la pluja i va donar inici al Carnaval del Baix Empordà. Tot i el mal temps, les colles i el públic van mantenir l’esperit festiu. La festa va culminar al pavelló, amb la Colla Sense vàlvules, els Voltors i la Tustarrada com a guanyadores a millor carrossa, millor comparsa i millor colla d'animació. La polèmica sobre la seguretat dels desplaçaments segueix oberta.

Altres notícies