L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Empordà ha realitzat aquest 2023 fins a 1.536 actuacions. La majoria han estat tractades de forma presencial a la mateixa oficina del Consell Comarcal, però també de manera telefònica, a través del correu electrònic o del formulari que es pot trobar a la plana web de la institució.
Diversos sectors econòmics han generat el nombre més alt de consultes i reclamacions. Entre elles, destaquen temes com garanties, drets de desistiment, serveis d’electricitat, gas, aigua, telecomunicacions i internet.
Es preveu un augment en les reclamacions per la devolució de despeses hipotecàries, després d’una sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea. També s’anticipa un increment en les denúncies sobre la violació dels drets lingüístics dels consumidors.
Durant l’any, s’han registrat 499 consultes, 19 queixes, 25 denúncies i 549 reclamacions. Del total de reclamacions, un 68% s’han resolt amb acords de mediació, amb una valoració econòmica d’aproximadament 119.000 €.
Principalment, els habitants de la Bisbal d’Empordà acudeixen a l’Oficina per la seva proximitat geogràfica, seguits de persones de Sant Feliu de Guíxols, Palafrugell i Palamós, entre altres.