L’Oli amb denominació d’origen Empordà tancarà aquest any amb una producció d’uns 600.000 quilos, una xifra lleugerament inferior al 2015. Els responsables de la DO es fixen com a objectiu immediat millorar la promoció del producte, perquè entenen que encara té molt camp per córrer en el mercat que li és propi, el de proximitat. Per això mateix se n’ha fet una presentació i tast a la fira de l’oli de Figueres, del passat cap de setmana. El president de la DO Oli Empordà, Simon Casanovas, ha explicat a Ràdio Capital que el mercat local és fidel però que encara hi ha molta gent que no coneix aquest oli amb denominació d’origen Empordà.
Escolta l’entrevista sencera a Simon Casanovas: “S’ha de millorar la producció dels olivars”
La qualitat i singularitat de l’oli de la DO Oli de l’Empordà rau en les varietats específiques de la zona, que són argudell, corivell i verdal. Segons Casanovas, el 100% de la producció actual es col·loca al mercat. Per això, cal créixer en quantitat però també en prestigi per poder vendre a un preu que sigui un incentiu per als productors.
La superfície de cultiu d’olivar de l’Empordà és d’unes 2.600 hectàrees.