8.6 C
Pals
Dilluns, 23 desembre 2024
- Publicitat -

La marca de territori Empordà, en marxa a partir del novembre

L'acte oficial de presentació es farà el 14 de novembre a Torroella de Montgrí. La marca servirà per donar a conèixer tots els productes i serveis de les comarques del Baix i Alt Empordà

Temps de lectura: 2 minuts
- Publicitat -spot_img

Aquesta tardor, la marca de territori Empordà començarà a desplegar-se per l’Alt i Baix Empordà. L’acte oficial està previst pel proper 14 de novembre a Torroella de Montgrí. La marca és de titularitat conjunta entre els consells comarcal de l’Alt i Baix Empordà i ja està registrada a l’Oficina d’Harmonització del Mercat Interior de la Unió Europea.

Al llarg d’aquests dies, els consells estant ultimant els detalls del desplegament abans de la presentació oficial sota la coordinació dels dos consellers comarcals de Turisme, Agustí Badosa (Alt Empordà) i Xavier Dilmé (Baix Empordà). Totes aquelles persones físiques i jurídiques que desenvolupin una activitat a l’Empordà, independentment del sector al qual pertanyen, podran sol·licitar l’ús de la marca i el logotip, que és gratuït. Hi ha previsió que s’hi adhereixin sectors molt diversos com l’educació, la cultura, l’esport, el comerç, el turisme, l’administració i el sector privat.

Les bases del manual d’ús estableixen que la marca no tindrà “caràcter exclusiu” i que es podrà utilitzar com a “símbol secundari per distingir activitats o iniciatives representatives de la marca Empordà i els seus valors”. Per tal d’associar els productes o serveis que s’ofereixen, aquests hauran de ser produïts a l’Empordà i no podran promoure qualsevol tipus de comportament que vagi en contra “dels drets humans fonamentals o dels valors de la marca Empordà: pluralitat, progrés, creativitat i qualitat”.

Per sol·licitar l’ús d’aquest logotip, les persones o entitats hauran d’omplir un formulari que es podrà trobar en el portal socemporda.com, que estarà operatiu després de la presentació oficial d’aquest mes de novembre. Per tal de fer front i atendre les sol·licituds hi haurà una comissió de seguiment que, en cas que sigui necessari, tindrà potestat per retirar el dret d’ús d’una marca si es detecten incompliments de la normativa establerta.

L’empresa Neorg s’ha encarregat de renovar la identitat del manual i el logotip, del qual desapareix el lema Tocat pels déus que s’havia presentat l’any 2015. S’ha considerat que aquesta frase complicava el desplegament gràfic del logotip i, a més, era una trava per a l’exportació de la marca perquè era difícilment traduïble. Els dos consellers comarcals estan acabant de donar forma als últims detalls de la tramitació i de la presentació a Torroella, que comptarà amb la presència dels presidents dels dos consells i de la qual es vol fer partícips els actors econòmics i turístics del sector privat.

A mesura que passin els mesos, Badosa i Dilmé aniran avaluant el funcionament de la marca per veure si cal que els dos consells comarcals dediquin una partida pressupostària a aquesta iniciativa, entre d’altres. Tots dos estan convençuts que l’Empordà és un concepte potent que donarà impuls a aquells que en formin part.

- Publicitat -
- Publicitat -
- Publicitat -spot_img

El Sol Gironès Bisbal cau contra el Godella i suma la quarta derrota consecutiva

El Sol Gironès Bisbal va caure per 82-75 contra el NB Godella en l’últim partit de l’any, acumulant la quarta derrota consecutiva fora de casa. Malgrat capgirar el marcador en els últims minuts, un parcial final de 8-0 dels locals va decantar el partit.

Altres notícies