He preguntat a un xat d’intel·ligència artificial que és una marca turística. M’ha dit que és una eina de màrqueting que serveix per a promocionar una destinació turística.
M’ha dit també que la creació d’una marca turística requereix diverses passes; com la definició dels objectius, el caràcter i el nom, la creació d’un logotip, l’elecció dels colors, la implementació de la imatge de marca, tot això abans de crear una estratègia de màrqueting.
Potser li podria comprar al senyor xat, la seva definició però crec que a banda d’aquest procediment genèric aplicable a qualsevol destinació, s’han d’afegir dos elements que acaben generant la denominada imatge de marca.
Els continguts físics del territori be siguin de caràcter natural com el paisatge o fruit de les actuacions fetes en aquest espai, com és el patrimoni monumental o allò que constitueix l’oferta turística com els hotels, els càmpings o les àrees residencials.
I un darrer element que esdevé fonamental en el prestigi d’una marca, és la qualitat de l’oferta dels serveis turístics: L’allotjament, la restauració, el comerç, l’oci, obligats a transmetre una imatge semblant de qualitat, tracte i servei.
Un gran hotel, un excel·lent restaurant o un espectacular ressort, no generen marca turística, si no fan part d’un conjunt d’establiments del mateix subsector que mantenen actituds similars, més enllà de les diferencies d’emplaçament, categoria o preu.
Tot plegat és un simple preàmbul per remarcar, que cap empresa o entitat, per important que sigui, té dret a actuar a banda de les necessitats i objectius del conjunt de la marca, cercant exclusivament el benefici propi.
La Ryder 2031 ha de ser un projecte de la destinació Costa Brava, entre altres raons perquè hi ha molt diner públic.